Dax att skärpa sig eller lägga ner skiten =)...

Drygt tre veckor har gått och det har hänt en del, men inget märkvärdigt....

Yennas löp är avslutat och på Flex märkte vi inte så mycket, vilket var skönt.
Det var bara under två dagar jag fick hålla dem i olika rum då vi inte var hemma.
Nu väntar jag på skendräktigheten och att hon ska bli lik en tunna, säkert precis lagomt till SSRK-utställningen =).

Vi har kommit igång med skidåkning och det är så roligt!!!
Tre gånger i veckan åker vi upp på Lappberget och åker lite skidor, hundarna brukar få komma med tre eller fem kilometers spåret. Målet är minst tre mil i veckan för matte och Dundret runt, 3 mil då det anordnas.
Detta är MIN tid och jag mår så bra av det!!! =)

Första veckan i februari ska Yenna och jag lösa "träningskortet" för Överkalix brukshundklubben så vi får vara i "stallet" och träna lydnad under vinterveckorna.
Det jag har nött på position med Yenna och det går väl si-så-där...
Nästa grej jag börjat med är ligg och nu ska jag få rätt position på ligg vid min sida.
Det är ca fem minuter i köket så det är ju inte någon värsting satsning =).

Livet rullar på och det märks att barnen börjar bli lite äldre.
Vi har hunnit vara till Boden och badat, tyvärr var det lite av en skräckupplevelse för Lucas, han har aldrig varit i ett badhus och avskyr att få vatten i ögonen, men med lite miljöträningen så blev det bättre =).

Familjen Annorlunda har börjat igen och jag inspireras till max av dessa underbara familjer som visar att inget är omöjligt.


Alla mina älsklingar, bara en som saknas <3...

Nu hoppas jag att det inte dröjer tre veckor till nästa gång!!!

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0