Studerar lydnadsträning =)

Nu sitter jag och plöjer igenom litteratur om lydnadsträning, Med sikte på 10:an och Lydnadsboken.
Men inte kommer jag någonstans med att bara läsa, men vi är ju på rätt väg =).
Tänkte få en struktur på min och Yennas träning.

Nästa moment at träna är ingångar och inom en snar framtid komma igång med linförigheten.
Har ni tips till mig får ni gärna kommentera dessa =).

Igårkväll efter vi varit i Storbäcken lämnade H av mig efter vägen, vid "flisupplaget" ca 3 km från Norra.
När vi gick där i mörkret med pannlampan och mp3:n hoppade hundarna upp på snökarmen och tok morrade och skällde rak in i den mörka skogen, jag kunde då inte se något men fantasin tänkte att det var både vargar, renar och älgar. Att det är otäckt då hundarna gör så där...

Idag är bara Lucas och jag hemma, storebror har evakuerat till farmor och det tycker vi är sååå sköööönt =).
Pojkarna hittade bara på fanskap igår så Oscar blev förvisad.

I helgen är det äntligen en "familjehelg" då vi alla sex är lediga och hemma, dessa helger kommer var femte helg på grund av jour, pappa- och jobbarhelg.
Vi har som mål att hitta på något speciellt allihopa dessa helger och nu var tanken skoterutflykt, men temperaturen visar idag - 25.3 och skoterföret är det värsta tänkbara, pudersnö...
Så vi får se vad det blir.

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0