Måndagmorgon =(

alltså jag hatar måndagsmorgon efter jobbar helg!!!

Redan när jag slår upp ögonen känner jag: helvetes jävla skit!!!
Sen är det bäst att inte prata med mig förrän efter klockan 8:00, stackars flickorna som går tll bussen vid 07:50, men de har lärt sig att hålla sig undan och inte säga emot.
Nåja, nu är det lunchtid och jag är på bra humör igen och längtar tills flickorna kommer hem från skolan, så jag får krama om dem igen...

 

det gäller att kunna se framåt...

Jag var helt slut igårkväll efter jobbet och hade slutit ut hundträningen i stallet.
När jag ringde Petra med massor av "bra" ursäkter varför jag inte skulle träna lydnad ikväll var hon i Sunderbyn på väg hem och klockan var 19:27 alltså ingen träning för henne heller, trodde jag.
Men innan samtalet var slut hade vi kommit överens om att åka och träna då hon kom till Överkalix.

Så 20:28 anlände vi till stallet.
Vi mötte Mia, Zandra och Linda som precis tränat klart, alltså vilken lyx att träna helt ensammen i ett helt ridhus!!!

Jag hade bara Yenna med mig och vi körde på sitt-stanna kvar och det gick bra, jag belönade efter ca fem sekunder och det klarade hon av med glans =)...
Sen fastnade jag i positionsövningar med henne, men det är betydligt bättre med Yennas position än Flex, för hon har ganska bra position.
Petra säger att jag tränar position i flera år.
Hon har så rätt, jag har fastnat i detta moment utan att komma någonstans...
Nu måsta jag komma mig för att avancera och kanske sikta in mig på lagomt bra istället för perfekt?!
Denna vecka är det sitt- och ligg stanna kvar och korta förflyttningar som gäller.

På lördag ska Esko och Yenna ställas på en inofficiellutställning, ett genrep innan SSRK utställningen i Piteå =).
Det blir en heldag för Matilda och mig vid ringside, pojkarna ska till mormor och Frida och Henrik på skotertävling här i Bränna.
Söndag hoppas vi på fint väder så vi kan åka allihopa på en skoterutflykt med korvgrillning.

Kanske hinner jag med skidor ikväll, annars tar jag det imorgon...

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Petra

Njaaa du ska inte nöja dig med lagom utan du ska träna in den perfekt men du ska träna ofta så de inte tar 100 år. Men de kommer ju tränas mer ju varmare de blir ute. De känns ju lite motigt att träna hund så här i 25 minus som de nu envisas om att vara var eviga dag. Rikard ska bygga en kloss åt dig. Då j*vlar!!!

2010-02-22 @ 20:35:52
URL: http://www.phira.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0