Terapi jobb...

Flex har börjat vara ute på "sitt" jobb.
En gång i veckan besöker han två olika gruppboenden här i kommunen.
Från början kände jag mig inte så positiv till detta, det var som om jag tyckte att vi inte gjorde någon nytta med dessa besök.
Nu har vi varit ute några gånger och det känns bättre för varje gång!


Foto; Anna-Lena Nilsson-Kaati.

Meningen med dessa besök är bara att vara och låta de boende känna och umgås med hundar.

Tyvärr blir Flex lite godistokig, men det uppskattas av en del och mindre av andra =)...
Igår var vi till ett ställe och då var vi bara med vid fikat och det kändes inte alls påtvingat eller konstigt på något sätt, utan helt naturligt.


Foto; Anna-Lena Nilsson-Kaati.

Sen är det ju viktigt att man får "feelback" av persoalen, för det är ju de som märker om dessa "träffar" är givande för de boenden.


Rocky 3.5 år.    Foto; Anna-Lena Nilsson-Kaati.

Yenna har varit med Kennelmammorna på vänstervarvsturné i Sundsvall och det gick väl si så där, 1:1 uhk m ck med oplacerad i btkl.

Fick ett trevligt meddelande av KM1
"Vill bara säga att Yenna är en helt fantastik hund att leva och resa med"....

Allmänlydnadskursen blev ju lite av en flopp för mig, på grund av livspusslet och jobb har vi inte kunnat vara på alla kurstillfällen och "slutprovet" missade vi.
Men det är ju så det blir ibland.

Nu ska jag fortsätta jobba, så jag får mig lön i slutet av månaden =)...
//Linda.


Kommentarer
Postat av: Catherine

Vad duktiga ni är som tar er tid, ork o engagemang! Jag tror nog att de ni besöker uppskattar hundarna jättemycket! =)

2009-10-18 @ 08:28:31
URL: http://vavade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0