Nosaktivering.

Eftersom Yenna är på turné med kennelmammorna fick Flex rycka in som vikarie på allmänlydnadskursen som hade kurs igår (lördag) på schemat stod nosaktivering, såå roligt.
Flex hade en annan svår uppgift att klara av, passivitet.

Jag tänkte att jag lägger ett liknade appellspår, fast med tre vinklar och fem pinnar +slut ca 300 meter långt och liggtid på ca 20 minuter.
Men ganska mycket hjälp plockar han in fyra pinnar +slut och jag är mycket nöjd med hans insats <3.
Spåret gick på tallhed och i sandtag, korsade en väg vid två tillfällen och var ganska svår terräng för en orutinerad hund.


Foto; Anna-Lena Nilsson-Kaati.

Efter spåret var det dax för fika för matte och passivitet för Flex, jag var lite nervös och hade försett mig med Kalvi skinkost, men döm om min förvåning, han skötte sig såå bra.
Jag hade honom alldeles intill mig och lämnade honom inte, vi börjar om från ruta ett.
Det är en styrka att backa i hundträningen =).

Sen prepparerade vi ett träd fullt med korv och medans jag fyllde trädet fick Flex sitta och vänta ca tio meter ifrån mig, jag fick gå och sätta om honom två gånger, men höll mig tyst och saklig, inge tjafs...


Foto: Anna-Lena Nilsson-Kaati.

TACK
Ulrika och Anna-Lena för denna underbara dag!!!
Fint väder med en sprakande eld och bara hundmänniskor, kan det bli bättre?!

Jag är så fruktansvärt nöjd med min hund, nu när jag ser resultatet så förstår jag vilket jobb jag faktiskt gjort med honom, en stor eloge till mig!!! =).

Nu väntar mammas goda lax och sen kaffe i Storbäcken.

Kram till er alla.
//Linda


Kommentarer
Postat av: Petra

Se nog kan Flexan.... Super bra att du är nöjd!

2009-10-05 @ 12:00:36
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Carro

Bra jobbat. Flex är ju fin. =) Lät ut som en bra dag i skog och mark.

2009-10-10 @ 08:15:15
Postat av: Petra

Men nu måste du ju blogga!!!!

2009-10-14 @ 22:31:44
URL: http://www.phira.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0