Bulgarien 2009.


Nessebar.

En vecka har gått och jag kan bara konstatera att det har varit en underbar vecka på alla sätt och vis, men dock är det ju alldra bäst hemma!!!

Jag har haft möjligheten att vila upp mig, till 100%, mina batterier är helt fyllda och det känns så otroligt underbart.
Frida och Matilda tyckte jag sov så mycket de första dagarna och det stämmer verkligen.
Jag somnade på planet, mitt på dagen och redan vid 21:00 på kvällen, klubbad och stendöd =D...

                        
Dessa kort bjuder jag på, Matilda har fotoat en sovande morsa =)...

Jag kan verkligen rekommendera Bulgarien och Nessebar, om man vill ha en avkopplande semester med mycket lugn och ro, vill man ha mer röj bör man nog välja ett annat alltenativ, kanske Sunny Beach?!
Flygreasn tog lite drygt tre timmar, ganska lagomt med barn.
En middag på restaurang för fyra gick på ca 250 kronor med vin och läsk som dryck.



Flickorna har badat i både havet och poolen, och i vattnet var det alldeles lagomt varmt.
Även Greta och jag har ju badat en hel del.



Givetvis har tankarna tilla alla nära och kära varit med mig under hela veckan!
Oj så jag saknat alla.
Nästa gång vi åker till bad och värme ska hela familjen komma med, det har jag bestämt!!!

Hemma i Överkalix....
Min älskade sambo har städat hela huset och alla bänkar är rena från små krafs och golven tomma från leksaker, kläder och annat krafs.
Att komma hem till ett rent hus är det bästa jag vet, jag älskar verkligen H och vårt hus!!!
I detta hus har vi valt att bygga vår gemensamma framtid i, vi ska fostra våra barn och vägleda dem i livet på det bästa sätt vi kan och här på kvarnvägen ligger "basen" till tryggheten, jag blir alldeles varm i hjärtat, Lyckliga Jag.

                   

Vardagsrummmet, vad gör väl det att soffan drar åt sig allt hundhår i huset, den är skön att somna i och den är jävligt snygg i detta rum.

   

Köket, husets hjärta....

Min tanke är att låta någon som kan, måla hörnskåpet i "Överkalix-målningen" eller så blir det vitt, jag har inte riktigt bestämt mig.
Skåpet har jag fått av min farfar, som gick bort 1995, det är köpt i en byn alldeles nära Storbäcken, Vilkos.
Det betyder en del för mig och har alltid funnits med i mina olika hem genom åren, men furu färgen är ute sedan länge och jag vill förnya det.
Köksoffan väntar också på ett lyft, den ska bli vit och få ett svart galonöverdrag, praktiskt och bra att torka av.
För i dagsläget passar dessa två saker inte riktigt in i vårt kök, men vad gör väl det?!

Nää vet ni vad, nu väntar den underbara vardagen, men bajsblöjor, makaroner och korv och betala räkningar....

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Czy

Ni verkar haft en alldeles underbar vecka. Välkommen hem!

2009-05-29 @ 10:11:28
Postat av: Sussie I

Hej! o välkommen tillbaka!! Ni verkar ha haft det superskönt...alla behöver ladda om batterierna någon gång=) Stugan i helgen...hoppas kunna lägga någe spår till Tuva!! Var o premiärspårade förra helgen - Det gick SKITBRA!!! Att se "lill-schnauzern" i spåret gör mig lycklig o glad!! Vi ses!

//S

2009-05-29 @ 14:01:01
Postat av: Ullis

Välkommen hem!! Härligt att läsa att du tagit igen dig, behövdes nog, eller?!:)

Kram

2009-05-29 @ 22:33:48
Postat av: Carro

Åh vilka underbara bilder från resan. Vill se mera sen. Och snäll Henke som städat och donat i huset innan ni kom hem. =)



Förresten, vad ska jag med tre ölandstokar? Har ju ingenstans att sätta dem.

2009-05-30 @ 08:25:33
Postat av: Anna-Lena

Å vad ni härligt ni har haft det. Först vilat upp sig å sen komma hem till städat hus. Inte illa :) HaD! Mvh Anna-Lena

2009-05-30 @ 09:04:24
URL: http://www.varggarden.se
Postat av: Jenny

Hej. Nu har jag hittat din blogg... Tjohooo vilka härliga bilder från semestern! De var ni verkligen värda. Håller me de andra brudarna, här kan man snacka om lyx i vardagen! De e bara å njut:)

2009-05-31 @ 07:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0