Vår helg...

Det blev Leos lekland på lördag, med massa skatt och skrik från både stora och små =).
Denna affärsidé är ju briljant, att betala in sig, 90 kronor/barn (lite dyrt om man har flera barn) och föräldrar passerar kassan utan kostnad, sen är det bara att leka tills man stupar...



Detta blev Oscars favorit grej på Leos, snabb som en vessla var han uppe och gjorde ett "tiger-hopp" ut från platån där högst uppe.
Själv har jag ju lite höjdskräck så jag smög mig fram och försökte se cool ut på vägen ner, trots att magen slog en kullebytta...

Flickorna hjälpte oss att passa Oscar, han är snabb och några gånger hade vi borta honom.
Jag vill inte "släppa" honom helt fri utan är lite av en hönsmamma och ha koll på vars han håller hus.
Lucas diggade också alla ruchkanor, men han fastnade även för cykelbanan....

            

Det gäller att hålla tungan rätt i mun för det är lite trixigt det här med att cykla =).

En annan sak som var bra med Leos var deras fika, det fanns att välja på massor av sorter som var mjölkfria!!!
Sorter som var "vanliga", men utan mjölk till exempel kladdkaka, chokladboll, muffins m.m.


Fikapaus, Oscar behöver en liten paus  =)...

Efter tre timmars lekröj var det dax för Piteå/Stockbäcken och lämna av Yenna.
Vi stannade på Max på vägen norrut och köpte oss middag, alla åt upp allt, till och med Oscar som tidigare inte ätit pommesfrits.
Jag var stensäker på att barnen skulle somna i bilen hem, men den enda som sov var mamman själv =)...

Lördagkväll mös vi framför tv:n med lagomt mycket godis och kritiserade allt i melodifestivalen =).
I årets final var det många bra bidrag, jag fastnade extra mycket för Alcazar, Sarah D.F, Måns och H.E.A.T, men vinnarlåten var ju lite annorlunda så den kanske slår i Ryssland?!
                                                                                                                                                                

En slagen hjälte efter en mycket händelserik dag....

Söndagen var det basketmatch för Frida, tyvärr förlorade de med 4-54, så jag vet inte vad jag ska säga om det....
Eftersom att jag är en tävlingsmänniska har jag så svårt att vara pedagogisk i dessa situationer, jag vill kunna säga och mena det att "ni kämpade på, det andra laget har ju träna mer" osv... men jag tror att mina egentliga känslor lyser igenom mig.    
Kämpa, kämpa, kämpa och förlorar man ändå med 50 poäng, ja då var det andra laget mycket bättre, men alla i laget måste kämpa först!!!     
Nåja, jag vet att det är barn och den andra matchen de spelar ihop som lag.
Frida spelade bra och hon kämpade hårt, fick spela ganska mycket och tyckte det var roligt, det är faktiskt det viktigaste...
Att Frida får känna sig duktig är mycket bra, för hon har lite dåligt självförtroende och behöver få känna att hon kan!!!
Eftersom att jag hade med mig Lucas som var rätt så gnällig och Frida inte vill att jag hejar/ropar satt jag faktiskt relativt lungt på läktaren =)...
Annars är jag ju en sån där förälder som ropar på sidan av planen, inte elaka saker, men hejar på sina barn, skulle jag kalla det...

Basket är ju en ganska svår sport, man får inte ha nästan någon kroppskontakt och man måste kunna ta emot en stor hård boll som ibland kommer ganska fort eller hårt till sig, sen ska man kunna springa, dribbla, kasta och träffa den där lilla korgen som är flera meter upp i luften. Samtidigt som det är nio andra som vill ha bollen och göra mål.
Sen gäller det att ha ganska bra kondition eftersom att man bara är fem i varje lag på planen...   




       

Nu är det dax för en nygjord smoothies och krypa ner i hundhårssoffan för nu börjar ju Beck.....

Förresten har vi varit på revyn idag den var rolig, men det får vi ta en annan gång.

//Linda
                     
                                        

Kommentarer
Postat av: Crazy

Ja du Linda, som du vet är jag oxå en som gapar på sidan om planen. Du skulle veta hur det var i lördags på sista basketmatchen för säsongen. Ökx hade ledningen hela matchen fram till sista minuten då motståndarlaget gick förbi och ledde med två poäng. När 4 sek återstår slänger en av Ökx-tjejerna iväg bollen och gör en tre poängare! Tror du jag skrek nå? Skrek är att ta i i underkant. Jag har aldrig skakat så mycket som jag gjorde då. Riktigt nervpirrande var det. Men så otroligt roligt för tjejerna (och mamman!).

Melodifestivalen - njä jag vet inte. Är ingen idol av operapop. Törs jag skriva att jag gillar Snälla snälla??? Ha en bra dag

2009-03-16 @ 09:54:58
Postat av: Ullis

Hej vännen!

få se, visst bor vi grannar ännu? hmmm, minns inte riktigt hur dina barn ser ut, haha, det är ju fullt upp hela tiden, kanske börja kvällspromma igen? vad tror du, lösa världsproblemen?

Må bäst!

Kram/grannen

2009-03-16 @ 16:34:11
Postat av: Cilla

Hej!! Hoppas ni har det bra! Jag tänkte höra med dig om du är sugen komma till Mia den 27 mars kl 18.00 på gangstar party! Inget köptvång, kläderna är super fina! Hör av dig om du vill komma! //Cilla

2009-03-17 @ 00:08:42
URL: http://mylifestale.blogg.se/
Postat av: Catherine

Tio dagar... hur länge kan inte det vara!?!

Håller alla tummar jag kan! =D

2009-03-17 @ 07:53:13
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0