Övernattning i Storbäcken...

"Vårvintern kommer som en belöning för att vi, kvinnor män och barn här upp i norr, stått ut med en mörk och kall vinter. Vårsolen breder ut sina strålar och dränker Norrbotten i sol, oslagbart!"...


Utsikten från Allsjärvsberget för någon vecka sen...

I lördags bar det iväg med hela konkarollet till en underbar "hylla" på en av Laxforsbergets sidor.
Premiär turen med Nila och hundarna, Yenna var lite rädd men vande sig vid eländet =).
Vi tog oss ut på gården för att börja packa bilen vid 10:00 kände oss lite som Familjena i 4:ans tv-serie innan vi tog oss iväg.
11:00 har alla suttit i Nila pulkan och på skotern för vidare färd mot Laxforsberget.
Pojkarna och jag tog bilen till Storbäcken med all mat och packning, sen hämtade H och F upp oss med den lånade skoterpulkan.

                                     

Klarblå himlen och lite blåst, vädergudarna var verkligen med oss idag.
Skoterturen upp var lite skumpig, men trevlig ändå, pojkarna och jag roade oss med sånger och span på alla vilda djur... 
På vägen till älven och pimpling somnade alla barnen, Frida och Lucas i pulkan med mig och Oscar på skotern.
Med barnen sovandes i min famn och lutandes mot min axel grips jag av en underbar känsla, tänk hur bra man kan ha det!!!

                                    

Tyvärr var inte fiskelyckan med oss denna gång...

Dagen slutade med bastubad och Tacos till middag med H's syskon och respektive.
Barnen somnade en efter en i soffan och det var bara att bära upp dem till de sängar de skulle sova i.
Ännu en dag som har varit helt underbar!!!

Tyvärr var söndagen inte lika härlig, snön vräkte ner hela dagen och jag hade frivilligt? jobb i slalombacken, för Matildas volleyboll.
Här var inte mitt humör lika underbart, eftersom att det är meningen att man ska vara två, och min "kompis" ställde inte upp. Sånt gör mig så förbannad, men det tänker jag inte gå in på här...

Det är fel att inte ställa upp för sina barn och deras fritidsintressen, för alla har annat att göra än att jobba idiellt för en förening.
Hjälps man åt med de sysslor man blir tilldelad behöver de inte bli så länge och jobbigt för de som ställer upp...
I Matildas fotbollslag hjälps alla föräldrar åt och allt flyter på som det ska, man blir inte lämnad att stå i sex timmar själv. Har man förhinder är det upp till en att skaffa en ersättare!!!

Dagens plan var att sätta på mig skidorna och ta mig en tur efter älven med hundarna, men nu har jag hunnit bli så lat så nu står det mellan en promenad eller kaffe hos Carolina. Men jag skulle verkligen behöva ta den där promenaden både för hundarnas skull och min egen, men orka (som Matilda skulle ha sagt)...

Glöm inte bort gott folk att det är fult att ljuga och att en lögn springer fort ikapp en!
"Äppet faller inte långt från trädet"....

//Linda

Kommentarer
Postat av: Catherine

Kan bara hålla med... snacka om livskvalitét!!!

2009-03-30 @ 10:38:56
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Czy

Finns en plats över på spinning ikväll...

2009-03-30 @ 12:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0