Nu har jag...

kommit över Flex och mitt misslyckande!!!
Eller kommit över har jag inte, men jag har accepterat det...

Flex fick alltså en tvåa, inte alls bra, allt på grund av att han inte fick till steget.
För er som inte riktigt kan det med utställning kan man väl säga att det är som en balettdansör som inte kommer upp på tå..
Vet inte vad som hände, kanske var han överhet och därför bara fick till pass steg (höger fram och bak springer samtidigt = inte bra) eller övergick i galopp.
När jag börjadre ställa ut honom sköt han fram/upp bakpartiet och fick ett mycket dåligt trav, och det var som om det kom tillbaka i lördags. Så irriterande!!!

Kritiken:
Välskuret huvud något runda ögon.
Bra hals och front, bra bröstkorg.
Tillräckligt vinklad bakställ.
För dagen blir rörelserna ej i harmoni något bunden bak.
Stressad av situationen.
Utmärkt päls.

Jag håller inte med domaren att han var stressad av situationen (jag var nog stressad, men inte han), men han var övertänd.
Men domaren var annars rätt okay, vi fick tre chanser att få till steget, men misslyckades!!!
Det känns inte roligt just nu och jag tror faktiskt att jag ger upp cert jakten med Flex. 
Det var som att slå in den sista spiken i kistan för oss...

Yennas första officiella utställning med KM2 som handler.
Yenna skötte sig bra, lite låg i början, men fick till ett bra steg och hon står ju som en dröm.
I juniorklassen var det ca tio hundar och Yenna vann klassen med ett CK, alltså vidare att tävla i bästa tik klass.
I bästa tik klass var det bara high score hundar, jag visade henne själv och det gick bra, vi blev placerad som femma.

Kritiken.
Välskuret huvud lite runda ögon.
Bra format, lite framskjuten skuldra.
Bra benstomme, bra bakställ.
Rör sig väl, behöver mogna lite i sitt temperament.
Bra päls.

Yennas mamma bev BIR (bäst i rasen) och slutade som BIS-4 (best in show = stora finalen).
Ett stort grattis till Rhea och Reneé, äntligen satt den för er!!!

Mammas små sladdbarn, Rocky och Esko skötte sig bra.
Rocky fick en slät etta, men det är helt okay för att vara han.
Kritiken var bra med det som drog ner allt är steget, han vill till att trippa med bakbenen och tar alldeles för korta steg.

Esko blev ju lite av en succé...
Hans steg var perfekt, verkligen balancerad och ett drive i steget som vissa hundar bara har.
Han var helt ljuvlig att visa och man kände att han njöt där inne i ringen =).
Han hade ingen konkurrans i sin klass så han gick direkt vidare till BIS-finalen.
Där var han lika härlig att visa och vi klättrade till en andra plats, slagen av en jättesöt cocker-flicka =).

Summan av kardemumman är väl att vi har två hundar vi kommer att satsa på i vänstervarv, våra juniorer.
Flex och Rocky har gjort sitt i ringen och vi får hitta på något annat att göra med dem.

Nu väntar öppis efter lunch.
//Linda



Kommentarer
Postat av: Crazy

Ja, jag som då inte är så inne på det här med hundutställningar tycker du och dina gjorde det bra.

Ha en bra dag =)

2009-03-09 @ 11:41:19
Postat av: Catherine

Men, på'et igen!

Ett misslyckande gör nästa framgång mycket mer välsmakande! Ge inte upp!

Utställningar är ju sådär!

Det går dåligt ena gången! Sen går det ju bra nästa gång! =) Ta det som en dålig dag bara... ;-)



Hoppas ni hade det bra på Öppis idag, skulle väl vara fingerfärgsmålning!? Jag höll mig hemma med stumpan som somnade strax före tolv o sovit i över två timmar! Så, gissa hur kul den damen hade varit på öppis! ;-)

2009-03-09 @ 14:44:00
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Men HALLO Linda! Alla kan väl ha en dålig dag och det hade Flex och Rocky eller så var det du och jag som hade en sämre dag.I Gällivare då smäller det bara till så har vi två cert. Kram Mamsen

2009-03-09 @ 16:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0