Mest promenader...

         
Flex, Esko och Rocky mars -09.

Nu har jag jobba heltid en vecka och jag håller på att somna av trötthet, det är så tungt så ojojoj...
Den personen jag jobbar 50% med/för är helt sjukskriven under en vecka så jag har lovat att fylla ut mina dagar till hela dagar.
Det känns som om jag aldrig är hemma och att jag är konstant trött.
Längtar till helgen då jag återgår till mina sköna fyra timmars dagar =).

Hundarna roar jag med skogpromenader efter "bojjes" väg eller koppel promenader runt Tallvik, det är det jag hinner med för tillfället.
Yenna måste få sitt ettårsvaccin och Flex är lite taskig i kistan, han har nog ätit något olämpligt för han har diarré just nu =(.


Alla hundarna i Jock...

Till någonting mycket tråkigare, Överkalix taskiga ekonomi...
Det lutar mot mass uppsägningar på tjänster inom vården och det känns jätte tråkigt och osäkert inför framtiden.

Den 6 april ska kommunen fatta ett beslut på var inom sociala nedragningana skulle införas och om jag fattade allt rätt hänger poolen ganska löst.
Det vill säga att mitt jobb kan ryka, men jag kan ju ha så pass många år så att jag puttar undan någon annan stackare i arbetslösheten.
Vad kan man ge för kvalitetsvård och omsorg med så lite folk som möjligt på golvet?!
Vill jag jobba kvar i en verksamhet som går på knä och inte kan ge den vård som krävs?
Att vårda gamla och sjuka är inte bara att klä på dem och se till att de äter och skiter!!!

Glädjen från jobbet är lite borta för tillfället eftersom att tunga funderingar tagit form i mitt huvud...
Jag håller inte alls med vissa av ledningen och jag tycker inte att de tänker speciellt klokt, men det har väl aldrig de ledande i Överkalix kommun gjort?!
Hur blir det med nerdragningar på vita huset till exempel, behövs det så många löneassistenser som det fanns för tio år sen då det bodde betydligt fler i kommunen?

Nää kanske drar man till Norge och jobbar en vecka i månaden eller skolar jag om mig till lastbilschaufför (obs! detta är bara svammel).

Godnatt!!!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Catherine

Har du testat CANICUR? Finns på apoteket o är superbra till hundar med lösa magar! =)



Läste i tidningen om sparkraven!

Kan inte annat än hålla med... VAR inom vården ska dessa pengar kunna sparas?

Nä, nu är det verkligen dags att rensa i vita huset! DÄR borde det enkelt o lätt gå att ta bort 18 tjänster! För som sagt... behövs det lika mycket personal nu som för tio år sen??? NÄ!

2009-03-31 @ 22:23:30
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Czy

Alltså, detta ifrågasatte jag när det tillsattes en till rektorstjänst t ex. Mindre elever som vi får höra på varenda föräldramöte och till det tre rektorer ?? Hur går det ihop? Nu hörde jag att ev en rektor tar pension till hösten, men om det då kommer någon ny förtäljde inte historien.

Inom skolan är det 11,5 tjänster som ska bort. 11,5!!! Naturliga avgångar detta år (2009) var 2 st tror jag. Sen under 2010 lär det blir mindre med lärare. Nä, se över kommunhuset istället. Behövs tre pers i vår lilla reception på vita huset t ex?

2009-04-01 @ 09:22:52
Postat av: Mamsen

Jättebra ide att skola om sig till chaufför, du älskar ju att köra och fara överallt.Vi behövs nog alla som jobbar i vår kära Kommun. De som skulle vilja ta tidigare pension borde få det vid sextio.

2009-04-01 @ 21:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0