JAAAAAAA, hon är fri!!!!!

Tänka sig Yenna fick A på båda hennes höfter, jag är så lättad!!!
Yippie...

GRATTIS till Xon, Yill, Larsson och Titti som också var fria..

Nu är det bara ögonen kvar att oroa sig för, men hon ska inte ögonlysas på länge!
Så sorry Yenna nu är det bara att dra hela skidturen för dig med =).

Igår var hundarna och jag på en underbar skidtur.
Jag hade hört talas om ett skidspår mitt över älven från Tallvik som gick in i skogen och runt så att man kom ut på älven igen lite mer söderut mot Bränna.
Det var inte svårt att hitta så jag åkte iväg, men jag är ju rätt dålig när det gäller vallning så jag hade valt helt fel valla, det är visst klister som gäller nu?!
Så innan jag kommit över älven hade den hårda isiga föret nött ner all min valla, men hundarna drog så bra så jag tänkte att vi kör ändå, hur svårt kan det vara???
Hela skogsdelen drog de på, lite missöden då spåret svängde och hundarna fortsatte rakt och jag flög med stavar, linor och skidor i en hög. Det svåraste efter ett fall är att tjorva till allt igen.

Sen kom jag ut på "Bomvägen" igen, men tyckte att det var lite för kort sväng så jag höll åt andra håller, jag tror att jag åkte efter Grundträsket, men jag vet inte.
Nu kopplade jag lös hundarna och insåg att, FAN vad bakhalt!!!
Det var bara att skate som gällde för att alls ta sig framåt och jag suger på det.
Har ingen balans eller kordination för att klara av det, men med ganska låg hastighet och mycket vingel fick jag till det ganska bra.
Den värsta vurpan som tog ondast gjorde jag då jag var helt stillastående och ena skidan plötsigt gled iväg och jag gjorde ett riktig baklänges fll med axeln först i isen, det tog riktigt ont och jag var tvungen att ligga ett tag för att känna om jag levde =). Beslutade att det var dax att vända...
Åt min apelsin bakom en stor sten för att få lite lä och kunde bara tänka på hur bra vi egentilgen har det, detta är livskvalité!!!


Hundarna i sin favvo bädd.

Skidturen tog lite drygt 1 1/2 timme och både matte och hundar var nöjda efter dagens aktivitet.

Camilla ringde mig efter sin skidtur med Tekla och hörde vad jag hade haft för valla, det är klister som gäller sa jag helt proffsigt, men det var efter jag varit på Larsons och hört mig för vad man skulle sätta under skidorna, så det inte skulle vara så förbannat bakhalt...
Hon hade haft samma glid (bakåt) som jag, men inte två hundar som drar utan en som bara tjorvar, sånt tar på humöret när hundarna inte gör som man vill, eller hur www.cv69.blogg.se ?! =))

Oscar hade "Barnens vasalopp" med dagis igår och tänk att han vann, kom först av alla!!!
Min äldre son har lite svårt att komma ihåg rätt och vill gärna vinna allt som går och om han inte är klädd först eller har hunnit äta maten först så är det faktiskt ingen tävling.

Hmm ingen jägarexamen, kanske kan vi ta ett race med skidorna istället.
Det är ju så underbart då det är ljust så länge på kvällarna, men hinner ju ut efter H kommer hem från jobbet.

Vad fan är problemet?!
Skrev inlägget vid 08:30 och det är inte publicerat ännu!!! Skärpning blogg.se.
Jag blir ju så irriterad...

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Puckohund-jä*ar!

Haha!

Ja, man har rätt att flippa ur ibland!
;-)

Jag kör med vallningsfria o blev varse att räfflorna under minsann inte håller i evighet!! (skidorna är ju bara ett par år gamla!) ALLA räfflor är som bortslipade! Så, undrar om det inte blir såna man vallar själv nästa gång!
=)*

Grattis igen... fy fasen så skönt med A!!!

2009-03-24 @ 13:41:34
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: zandra

Grattis,Grattis! till A höfter inte dåligt =)

2009-03-24 @ 15:00:16
URL: http://www.freewebs.com/wendie1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0