Egentid.

Idag skulle Matilda och jag ha lite egentid tillsammans, vi hade planerat slalombacken i ca två timmar.
Döm om vår förvåning då vi kom upp till Lappberget och liftarna stod still, finaste dagen på sportlovet =(.
Det var ju som attan....
Liftana var öppna under kvällstid istället, tyvärr kan vi inte åka under kvällen eftersom att det är ridtid då.
Nåja det var bara att hitta på något annat istället så vi åkte till Brännvalls och tog oss lite fika, det var trevligt de med.
Sen gick vi till larsons järn och fyndade en ny täckjacka till Matilda, nedsatt med ca 70%, lycklig blir jag då =)...
Jag vill gärna kunna ge barnen lite egentid då man inte blir avbryten hela tiden och jag tror att det är viktigt speciellt för tjejerna.

Alltså det här med min tid, din tid, vår tid, barnens tid, hundarnas tid och allas tider??!
Ibland blir det lite väl många tider att få ut av dygnets 24 timmar, men man måste lära sig att prioritera...
 
Klockan 13:00 hade jag ett medarbetarsamtal, det gick finfint.
Egentligen har jag inte så mycket nytt att ta upp med chefen, men nu är det gjort.
Jag trivs verkligen med mitt jobb, att åka till jobbet gör mig oftast glad.
Alla kanske inte vet att jag jobbar som undersköterska i personalpoolen, men är just nu är jag "placerad" på ett långvik på ett av våra boenden här i Överkalix.
Min sysselsättningsgrad är 100% men jag har idagsläget förmånen att jobba 50% vilket passar mig ypperligt bra.
En del av personalen har jag jobbat ihop med sen jag började jobba inom vården 1996, jag har över tio år åt kommunen. Snart får jag den ärofyllda guldklockan =).

Hundarna ha tyvärr fått stå en del under de senaste dagarna, inga skidor sen i torsdags.
Men idag har Frida, pojkarna och jag varit ute med hundarna.
Klättrat i snöhögar stora som Kebne, passade även på att köra lite positionsövningar med Flex och nosövningar med dem båda.
Kastade ut en näve Frolic i snöhögen och sen var det bara för hundarna, en i taget, att leta fram godiset.
En busenkel övning som ger hundarna lite hjärngympa. 
Flex har gjort det förr och visste vad som skulle göras.
Yenna blev lite frustrerad och ivrig i början, men kom på att ta det lugnt och metodiskt så hittar man godiset bättre.
För Flex var det svårare att vara passiv medans Yenna sökte/arbetade, så Yenna fick söka tre omgångar tills Flex lugnat ner sig.

Imorgon är jag ledig och tror att det blir Lappberget för mig och kidsen.
Oscar borde ju komma sig upp i backen.
Har vi tur somnar Lucas gott i vagnen och då kan vi öva på svängarna.
Sussie hade ett tips hur man kunde lära barnen åka, men så klumpig som jag är tror jag inte att jag grejar att åka baklänges nedför backen.
Matilda skulle skämmas ihjäl och jag skulle nog bryta lårbenshalsen eller slå ihjäl mig =).

Barnen till "alkis-kärringen" finns fortfarande i mina tankar, men efter att ha pratat med personer som varit i liknande situationer förstår jag att jag inget kunde göra just då, men.....

Ge mig sinnesro att accpetera det jag inte kan förändra
och mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden...



Nu ska jag gå och ha egentid.
Flickorna är i stallet, Henrik på brandövning och pojkarna har precis somnat, lovley...

Tack för alla varma kommentarer i det tidigare inlägget,
håll tummarna för på lördag gäller det =)...

//Linda.


Kommentarer
Postat av: matilda

Klart man kan skämmas för dig :)

Men du är ändå världens bästa mamma <3

2009-03-04 @ 20:33:16
Postat av: Linda

Du har ju världens bästa döttrar...kram från Linda i Pite =)

2009-03-05 @ 07:20:03
Postat av: Catherine

Tack själv för i måndags! =)

Vi saknade er på onsdag!

Ha en härlig helg... i det sköna sportlovs-vädret!



2009-03-06 @ 15:47:00
URL: http://www.viraltrafik.se/?cv1969

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0