Sommar?!

Första juni, är det sommar nu?!
Barnen har börjat nedräkningen till sommarlovet, första skogsbranden har härjat, det grönskar för fullt, Matildas ögon och näsa rinner, Halljärv har torkat upp, vårkragen står i full blom.
Ja, jag tror det börjar bli sommar här i norr, lovley.)

Hoja för huggormar, jag måste till vetrinären med Yenna (rabies vac) då ska jag be att få sådana där kortisontabletter som behövs om hundarna blir bitna.
Sussie.I hade ju nästan sprungit en j_vel...

Grattis Carolina på din födelsedag!

Jodå mamsen, torsdagen är fixad.
Jag är en mästare på att reda upp dagar som kör ihop sig.

Idag var första dagen på min heltid, men jag var tvungen att sjukskriva mig på grund av gallbesvär.
Med åldern kommer alla krämpor, för nog är man gammal då gallan börjar spöka?!
Men lite medikamenten och sömn var magen okay igen.
Ja grannen jag ska ringa VC, innan anfallet blir riktigt illa.

En fundering efter 4 km spåret.
En kvinna i dryga 45 år som vigt sin liv till hennes många barn hade nyligen klippt sig och var så fin, såg mycket yngre och fräch ut.
Då säger jag att
-Gud så fin du vart då du klippt dig.

Eller en annan tjej som hade olika urtvättade färgslingor i sitt mörka långa hår hade färgat sitt hår i sin ursprungliga färg och här säger jag också att det blivit så otroligt fint...

Egentligen är det ju dumt av mig att säga så för sensmoralen i dessa fall är ju att jag tycker att de inte var så fina från början, men man är ju också lite dum om man inte säger att någon som klippt sig är fin i sin nya frisyr...

Nää ut med hundarna och sen väntar sängen, jobb imorgon.

//Linda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0