Pite summer games...

Vi har spenderat helgen i Piteå på en kombinerad fotbollssupport- och husvagnsemester.
Men det sket sig med båda delarna.
Eller supportrar var vi väl under den tiden Lucas satt fastspänd i Emmaljungan och Oscar inte gnällde att han ville göra något annat än se på Matildas matcher.
Sen kände jag mig rätt ensammen på en av matcherna var det  jag mot en hel långsida med galna norrmän, men jag gjorde mitt bästa minsann =D...

Jag vill ge en stor eloge för alla tränare, lagledare, hjälptränare och föräldrar (mammor) som tagit hand om alla ÖIF-barn under denna helg, de har sett till att alla fått den mat och sömn som de behöver och tagit sig mellan alla matcher och planer (en match i Öjebyn, nästa inne i stan osv) samt anordnat aktiviteter mellan och efter matcherna.
Ibland glömmer vi föräldrar bort vilket otrolig stort ideellt arbete dessa tränare och andra personer runt laget gör för våra barn och ungdomar.
Vad vore en förening utan alla personer som jobbar ideellt?!

Vi andra bodde på Mohems camping, en jätte mysig camping med stora husvagnsplatser, men deras lekplats var inget att komma till "byss" med, så våra barn var lite rastlösa på kvällen, men vi roade oss med fotboll.
Varje morgon höll vi på att flyta bort i svett på grund av den otroliga värmen vi haft i norra Sverige denna helg, drygt 30 grader varmt.

Vi provade även på Pites svar på Leos lekland, Skeppet, som var helt okay, men betydligt mindre än Leos lekland,
Det var strålande sol utomhus så de flesta road sig med sol och bad, utom vi som passade på att leka litegrann inomhus. 
Så vi behövde inte trängas den här gången.

Nää en snabb uppdatering!
Nu väntar min sköna säng som jag har saknat så mycket.

"Borta bra, men hemma bäst"...

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Carro

Vattensvans? Nåja ny chans för henne briljera till helgen. Hur gick det för laget?

2009-06-29 @ 06:13:34
URL: http://bararepig.blogg.se/
Postat av: Matilda

Svar till carro

Med pojkar 98 så blev det 17 plats det bästa på 15 år tror jag det var.

Med pojkar 97 så vet jag inte riktigt vilken plats.

Det var nog den roligaste helgen någonsin!!

2009-06-29 @ 19:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0