Linda har apporterat.

Vi skulle köra vattenträning med hundarna.
Men det slutade med att det var Linda själv som fick simma, i trosor och bh, men det vesäntliga var att Yenna kom sig för att simma och det var det som var målet.

För att få lite avlastning åkte jag hem till mamma och pappa, min plan var att få ligga på soffan och slumra litegrann, men mammma hade andra planer för dagen.
Vattenträning med Rocky, Esko och Yenna (Flex är ju sjukskriven ännu) i Björkådammskojan.
Förra gången vi var fick jag aldrig Yenna att simma och det var så oroligt i samband med träningen eftersom pojkarna var med.

Idag lämnade vi grabbarna och Flex med pappa, så vi skulle kunna träna ifred.
Yenna var första hund ut, i Björådammen blir det ganska tvärdjupt på en gång, jag kastade dummyn en kort bit ut tanken var att hon inte skulle behöva simma för att få den.
Det blir sällan som man tänkt sig,  jag kastade lite för långt så hon stod vid vatten och grymtade men vågade inte gå i.
Ju längre hon tvekade desto längre bort guppade dummyn...
För att få ett bra avslut kastade jag en ny som hon fick hämta in, sen blev hon uppknytt och fick se på då Esko jobbade.

Esko hade lite svårt att koncentrera sig på att det var simma hämta och lämna han skulle göra, men efter några tillsägningar skärpte han till sig och det gick ganska bra.
Varför det inte gick bra är för att han släpper dummyn innan han kommit på land (egentligen är det ju petiteser).

Rockys uppgift för dagen var att ha roligt och hämta in det som unghundarna lämnat efter sig och den uppgiften klarade han mycket bra.

När det var Yennas tur igen gjorde jag samma misstag som tidigare och hon kom sig inte i vattnet.
Dummyn var inte intressant nog för att få henne att ta steget ut i vattnet, då kom jag på den geniala idén att om jag simmar ut till den "flytön" och lockar på henne kommer hon över, det är ca 10 meter mellan land och denna sumpmarkiga ö.
Tog av mig kläderna utan trosor och behå och simmade ut i det kalla äckliga träskvattnet och upp på den flytande sumpmarksön hukade mig och började locka och pocka, men hon vågade inte ta steget att simma?!
Vad i helvete tänkte jag, naken och frusen fullt med mygg och trollsländor och med en mycket misslyckad plan....

Hmmm.....
Plan B blev att få över henne med våld!
Så mamma skulle kasta över en spårlina till mig och sätta fast Yenna med klaven, sen skulle jag tvinga henne att simma, alltså dra i henne i vattnet.
Men att kasta över en 15 meters lång spårlina är inte det lättaste, men till sist fick jag tag i den.
Mamma skickade Esko att apportera en dummy som satt fast i linan och han avlämnade den till mig...
Skam den som ger sig =).

Äntligen fick jag hundj_veln att simma =).
Nåja sen skulle vi tillbaka till land, men det gick bättre.
Yenna simmade i land alldeles spontant och jag fick ut henne en gång till med att bara följa med henne tills vattnet gick till mina knän.
När jag står där på land och är supernöjd med mitt jobb kommer det två bilar fulla i folk och ska campa vid eldstaden som finns där...

Ser ni synen framför er...
Tyvärr finns inga bilder eller film från dagens träning, det hade varit en rolig syn.

Är vi hundmänniskor alldeles från vettet???

//Linda

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja du mamma, du är lite galen i bland:)

2009-07-24 @ 22:13:09
Postat av: Catherine

Hahaha! Ler lite igenkännande...

Säg vad man inte gör för sina hundars träning!!!

"Been there, done that"

2009-07-25 @ 00:49:59
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hi hi hi jag ser de hela framför mig.. ;))

Hundmänniskor är inte som andra.. Idag på Storsand så hade jag en tax som vägrade att simma tillbaka från en ö.. Jag skrek så att alla trodde att jag inte var riktigt klok ;) Det slutade med att Amanda fick simma ut och hämta honom... Hundskrälle.. ;)

2009-07-25 @ 16:28:06
Postat av: Carro

Ha Ha, de undrade nog vad ni pysslade med. Men det var ju bra du fick Yenna att simma, även om du blev blöt på kuppen. =)

2009-07-26 @ 07:09:20
Postat av: Czy

De bilderna hade jag velat se =D å ännu bättre se film på youtube =DDDD

2009-07-27 @ 08:48:42
Postat av: Ullis

Hahaha, det gäller att vara envis, ser det framför mig, hihi, men ingen kan då säga att du ger upp:))

2009-07-29 @ 19:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0