Överkalix marknad.

Har passerat och nu är det snart dax för arbete och dagis igen...

Helgen har varit trevlig.
Vi gick på marknaden med pojkarna på fredag, de fick varsin t-shirt med en -58 svart cadillac med texten "raggarkungen".
På kvällen åkte de till mamma och pappa och var där till söndag eftermiddag.

Jag hade ett pass i Blåkorgen på fredag och Henrik var på bastuflotten med sina gamla klasskompisar, en del av dem iallafall.
Efter passets slut hyrde flickorna och jag en film, men den somnade jag till och missade halva filmen.

Lördag var det dax för premiär i marknadslöpet, motionsklass 5 kilometer, och det var roligt.
Jag kände att jag orkade och fick till ett relativt bra steg och var i mål på ca 27-28 minuter, de som kom bland de tre första var runt på ca 16 minuter så jag har en del att ta igen =D.

Mitt mål var att inte bli varvad av de som sprang en mil och att inte komma sist.
Det var massor av många "skidungdomar" som deltog.
Sen gick Henrik och jag på marknaden, det var så trevligt så och jag var hemskt glad att jag inte behövde skjuta någon dubbelvagn i detta folkhav.


Foto: Jenny Heneryd.

Det blev utgång både torsdag och lördag.
Torsdag hade vi, "brudarna", bokat bord på Grand Artic efter en god middag begav vi oss till Blåkrogen och rockade lös till Playon.
Lördag var det förfest hos Jessika, sen öltältet och avslut på hotellet.
Från eftermiddagen hade jag ingen större lust att gå ut, det kändes bara jobbigt, men efter dusch och lite musik ändrade jag mig.

Måndagen hade vi bokat in oss på Djupträskets bastuflotte, men massa mat och en underbart fin sommarkväll hade iallafall jag det mycket trevligt.

                

Så underbart skönt att kunna äta underbart gott, ta sig värme i bastun och tvätta håret i Djupträsket, det kan nästan inte bli bättre än så.


Snacka om vackert?!                                               Foto: Jenny Heneryd.

Tyvärr har mina hundar inte haft det allt för roligt under denna hektiska marknadshelg.
På fredag fick jag börja om med antibiotika på Flex för att han var svullen, varm och röd vid såret från kastreringen, jag tror det beror på att han fick köra lite vattenapportering på onsdagen.
Så strikt koppelrastning och burläge för honom.

Nåja nu har jag hittat klickern som varit borta några dagar så jag kör några övningar per dag med båda hundarna.
det fungerar ganska bra, pojkarna roar sig med studsmattan eller sandlådan (som äntligen är färdig).
Yenna har jag börjat med ligg och det går ganska segt för henne att fatta.
Flex är inne på musmattan och han vet att det är något med musmattan som gör att han får belöning, men han har inte klurat ut vad.

(Han får belöningen då han sätter tassen på musmattan/kakburkslocket).

"Man ska inte kasta sten när man sitter i ett glashus"....

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja att du är vild Linda :)

2009-07-21 @ 22:34:11
Postat av: Linda

Hörru Pajala, du är inte så lugn själv =D...

2009-07-21 @ 23:01:56
Postat av: P

Men hur verkligt kunde du gissa att de var jag?? Jag tänkte ju att du skulle få svettas lite eftersom kommentaren var annonym :))

2009-07-22 @ 00:44:24
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Carro

Jättetrevlig kväll och fina bilder. Vad bra att den försvunna klickern är tillbaka. =)

2009-07-22 @ 07:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0