Våren!!!

Jag älskar våren.
Ljust och värmen återkommer till vårt frostiga landskap.
Tänk att nu är det ljust redan kl. 07:00, då vi har det som mörkast ser vi bara en gnutta sol ca en timme per dygn.

Igår hade jag möjlighet att ta en en promenad på isen innan det var dax för ett arbetspass.
Solen gnistrade mot snön och hela kroppen fylls med ny energi...





Camilla och Tekla var med oss.
Hundarna lyckades fälla Camilla i deras intensiva lekande.
Då vi kommit ner på isen hade ju "källarna" gjort en isväg från Grelsbyn till Vippa, det drygt en timme att gå, men sen blev det lite stressigt att hinna med alla måsten före jobbet, men det var det värt. 
Det man inte hinner idag kan man göra imorgon =).
När jag steg upp imorse visade termometern på -23 grader, så jag är glad att jag tog mig promenaden igår...

Snöbus =)

             


Tekla, "alle-man-på-täppan".....




Må hända att vi inte har de hippaste klädesaffärerna eller kändisarnas inneställe i Överkalix, men vi har en otroligt fin natur som vi alla, både gammal och ung, borde vara stolt över...
Människorna här må vara lite skvallriga med skvaller finns väl överallt?!

Jag blir så ledsen då unga klagar på Överkalix, visst är det ett litet samhälle och det kan vara lite dött på vintern, men det är ju våran hembygd!!!
Jag vill att mina barn ska vara stolta över att de kommer Överkalix och att de med glädje ska återvända på besök den dag då de valt att flytta här ifrån.


Lucas, Yenna, Flex, Oscar.

Igår gjorde jag en tre-veckors-sallad som jag hann mumsa i mig till middag, gissa hur min mage mår?!  =)

//Linda.





Kommentarer
Postat av: Anonym

hjgvhdk,l.- öpäkouhöiujgh kuhjklä khghjlf

2009-02-15 @ 21:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0