Valle Olsson...

Vilken människa!!!
Tänk att vara över 55 år ha tre barn och ta hand om massa barn och ungdomar som har det jobbigt och kommit lite fel.
Vissa av barnen blev fosterbarn andra stannade längre perioder.
Man kan säga att han är rätt människa på rätt plats, med ett enormt stort hjärta.
Vi skulle alla kunna lära sig av honom och ta efter av hans tänkande...
Vi är allt för många som väljer att inte se dessa "bråkiga" barn.
Något han återkom till många gånger var att alla barn föds snälla och underbara!!!
Och det är ju helt rätt, det är ju vi föräldrar som gör barnen till vad de blir för individer som vuxna.
Trygghet, kärlek och regler tillhör stöttepelarna i barnes liv.

Föreläsningen "Våga vara vuxen och sätta gränser", var inte riktigt vad jag tänkt mig men så bra ändå.
Jag hade väntat mig lite med råd och hur man ska göra för att få trygga barn alltså mer konkret.
Men man kan väl säga att det fanns en röd tråd genom hela föreläsningen.
Det var många från skolan och förskolan so var där, ovanligt nog var det ganska många pappor.

En annan grej han tog upp att vi kunde göra var att be barnen tänka på fem bra saker som hänt under dagen, det hade hans gamle mor sagt till honom då han var liten.

"Livet kan vara ett paradis eller ett helvete det beror på vilket håll man väljer att se det från"...

TÄNKVÄRT!!!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Catherine på NSD

Det kom ett sånt där frågeformulär på Facebook... "What breed of dog r u?" o så fick man svara på en massa frågor...

Jag blev en SPRINGER SPANIEL! =D

Beskrivnigen löd så här: "You're crazy, you love nothing more than to party all night. You're never worried about anything. Life is for living! You live on adrenaline."



Hehe!



Hoppas vi syns på öppis i morn!



Ha det gott!

Postat av: Catherine... igen...

tänk om man blivit en chihuahua!!!

iiiiiiih

2009-02-08 @ 17:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0