Takdropp...

Idag har det varit en riktig vårdag med takdropp.
Helt underbart.

Kära "farmor" kom som sänd från himlen och undrade om jag vill åka skidor i detta underbara vår väder och det tackar man  ju aldrig nej till. Speciellt inte om man tryckt i sig en semla =).


Vägen till paradiset =)... ( kolla in Yennas öron ).

Det blev 6 km ( 3 + 1.5 + 1.5 ) skidor för Flex och mig i ett lugnt och behagligt tempo. 
Vi blev varvade av Petra och Ärga =), men hallå en "familydog" har inte stor chans mot en "garding-dog", speciellt inte om det skiljer ca 15 klio mellan den som är längst bak i linan =).

Eftersom Yenna inte är ett år ännu ville jag inte ha med henne i skidspåret, så vi tog en promenad med Pexus och Petra nedför Lappbergsvägen.
Det var skönt, men lite kallt då man åkt sig svettig.



Yenna i täten, det är så det ska vara kvinnan först =)....

Annars håller jag på att gå under på grund av dessa tidiga morgonar, 04:45 var klockan imorse, gäsp...
Men det är väl en period vi går igenom, så säger AnnaLenas mamma, Inga, då barnen tjorvar.
Hoppas perioden snart är över så vi får sova till åtminstonde till 06:30!!!

Dagis imorgon och på torsdag.
Önskar att det är varmt imorgon, för då kan jag fara och åka lite skidor när flickorna kommer hem.

Ha en trevlig fettisdag med goda semlor.

//Linda.




Kommentarer
Postat av: Sussie I

Va duktiga ni är! Åkte som sagt 3km med Tuva o 3km själv. Lite för mjukt i spåret tyckte då jag, men vädret var ju HELT UNDERBART!!! Flera sådana dagar!!! Ja en hund som drar, det har jag ju, men (skratt) man kan ju undra "vem drar vem"? (ännu mera skratt). Milt uttryck så gör jag nog det mesta jobbet själv =) Men Tuva är så glad o positiv i spåret så jag gör gärna "grovjobbet"!!

2009-02-24 @ 20:37:50
Postat av: Petra

Hej å hallå... Vilket super väder vi har haft idag och va bra de känns efter all skidåkning. Jag snodde en bild av dig!

2009-02-24 @ 22:47:44
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Sara Andersson

Hej Linda! Som tröst kan jag säga dej att dessa tidiga mornar är övergående, men det känns inte ut som det när man är mitt i dem och är ständigt trött. Som du vet så har vi ochså haft det så en tid, men nu är det betydligt bättre. Du får försöka hitta en tjusning i tidiga mornar :) Kram Sara

2009-02-26 @ 11:33:09
Postat av: Mamsen

Javisst är tidiga mornar övergående, du hinner knappt blinka så sitter du där 04.25 och väntar på att grabbarna ska komma hem från nå party.Passa på att gå tidigt i säng nu när dom somnar.Mamsen

2009-02-26 @ 19:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0