Andra advent....




Vilken härlig dag jag haft idag...
Allt har bara flytit på, hunnit ta en promenad med Oscar till Bränna, vi vagnade till AnnaLena med familj.
Hos henne fick vi lussebullar och kaffe och passade på att boka resan till Tjejmilen den 5 september.
Hotell Crystal plaza blev det denna gång, flyg ner på lördag och hem på måndag...

Nu är gratängen i ugnen och älgköttet i stekgrytan.
Värsta söndagssteken!

Julbaket är i halvlek och vi följer tidsschemat ganska bra, bara lussebulla och dumlekakor kvar, jag får se hur det blir med biskvierna känner för att leja "någon" att baka dem till mig men vi får se hur jag gör.
Alla klapparna ligger tryckt hos tomten i verkstan, men jag har listan klar på vad jag ska köpa, förutom till mamma och pappa.

Första advent städades julen fram, andra advent julbakade vi och tredje advent inköpes alla klapparna och sen är det bara att njuta av julefriden, helt perfekt!!!
Detta år blir det att fira julafton hemma på norra och det kommer ju att bli lite nytt, men samtidigt ganska skönt att slippa åka runt till alla.

Nu ska jag iväg och skjutsa Matilda till stallet, de ska träna på julshowen som är nästa söndag

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Härligt! =)

Skönt att slippa stressa!

Vi var till Svartbyn o träffade tomten där! Julmarknad! Kul o spännande... ;-)

2009-12-07 @ 00:36:56
URL: http://vavade.blogg.se/
Postat av: Czy

Härligt att du är tillbaka. Länge sen jag tittat in här. Det har hänt mycket ser jag.

Ni har inte funderat på att springa kvarts-milen under Arctic-marathon loppet? Passa på med ett lopp på hemmaplan. Det skulle väl inte vara så dumt...

Om inte förr så önskar jag dig redan nu en riktigt God Jul!

2009-12-07 @ 22:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0