Yenna is back...

Min lilla gumma =).

När vi kom till KM1 och Yenna satt med alla andra hundar i bilburen skällde hon på oss och kände först inte igen oss, mig och pojkarna. Men då hon fattade att det var vi så pillade hon med svansen och var alldeles tokglad...
Åhh min skatt!!!

Eftersom att hon är lite avvaktande mot folk och lite osäker i nya miljöer är mitt mål att ha med henne på massa olika saker, därför kom hon med till Lappberget då Frida skulle prova åka bräda (hon har fått låna en av Victor och Malin) och pojkarna behövde luftas efter 30 mil i en bil...
Jisses vad hon sprang, upp och ner och tvärs över backen hälsade på alla barnen och njöt av att bara vara lös.
Vi hade så tur att C.K och AL.K med pojkarna kom med oss på luftning =).
Ingen annan var där så vi hade hela Lappberget för oss själva.

Fridas snowboard premiär har jag bävat för, hon har ju inte riktigt koll på hastigheten alla gånger...
Men hon kämpade på själv och efter några åk var hon riktigt bra, fixade balansen och kunde stanna relativt snabbt/bra.
Det blir spännande och se hur det går för henne med liften och åka längre backar i Kåbdalis.

Flex har en tendens att jaga pulkor med människor i, så han fick faktiskt vara hemma.
Men efter middagen och Lucas nattning tog Matilda, Flex och jag årets första cykeltur, vi raggade runt Nybyn det var riktigt skönt och inte allra värsting tungt. Kanske beror det på all skidåkning, motionen är en aning bättre den här våren än tidigare vårar  =).

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0