Valborgsmässoafton...

"I Skåne klipper man gräsmattorna och i Kiruna skottar människorna snö"....
Vi bor och lever i samma land med tänk vilka skillnader det är.

Valborgs firades hos farmor med en mindre eld och massor av korv, helt i min smak.
Jag ville verkligen inte vara på de stora "bya-brasorna" för att i skräck jaga mina söner som är en aning aktiva och har en mycket stark dragning till vatten, eld och andra farligheter.

Mitt i allt känner jag lite bekymmer för kommande valborgsmässoaftnar med tonåringar i familjen, då får "pegan" ragga runt i Bränna på spaning efter ett och annat.
Nåja, det är ännu länge dit först ska vi pina oss igenom detta vaktande på elden så att ingen av grabbarna går för nära.

Imorgon blir det Jock och hundbad, förhoppningsvis någon längre promenad ska väl hinnas med.
H går på jouren så han får allt hålla sig hemma, kanske byta däck på bilen?!
Göra någon nytta här hemma =).

Godnatt på er alla!
//Linda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0