Två hundar...

innebär två turer med cykeln...
Den första blir med Flex, ett ragg runt Nybyn, sedan hem och byta hund, för att fortsätta mot Vännes.
Herre Gud så jag får cykla mycket bra för kondisen =).

Nu har cykelsäsongen dragit igång på allvar och det känns riktigt roligt.
Skidorna har jag rengjort från all gammal valla och klister och satt undan för sommarn.

Jag letar med ljus och lyckta efter en cykelkärra att koppla bakom cykel så vi kan cykla på eftermiddagarna med killarna där bak...
Men jag har inte hittat någon ännu, vet ni av någon?!

Matilda och hennes kompis är så snäll att de tar med sig hundarna på deras kvällspromenader så Yenna och Flex får en extra promis varje kväll, mycket bra jobbat!!!
Lydnaden lyser lite med sin frånvaro, vi får se när jag ska ta tag i det förhoppningsvis ganska snart.

På torsdagmorgon åker vi till Kåbdalis, inte många dagar kvar nu, jag längtar!
Planerar att komma igång med löpningen där, eftersom att jag vaknar så förbannat tidigt kan jag ju lika gärna fara och springa innan alla andra vaknar och det blir dax för frukost.
AnnaLena har  planerat in en joggingtur, broarna runt = 2.5 mil, så det gäller att sätta igång med löpträningen =).

Pojkarna och hundarna åker till mormor och morfar på torsdag och ska spendera helgen med dem, så det blir backen  för hela slanten för oss andra =).
Hundarna kan inte komma med för både Jenny och Per är så allergiska att de börjar hosta och nysa bara de kommer in till oss =(  det är ju himla synd...

Men det kommer mer semestrar och då ska hela konkarollen med!!!

Appropå ingenting åkte systeryster för fortkörning på Brännabron, passa er alla för det är visst fartkontrollsvecka nu, så man vet inte riktigt vars man kan bli skjuten av polisen =).
8 km/h för fort blev 2000 kronor till rikspolisstyrelsen, le och var glad då du betalar den, för det hade kunnat vara värre!!!

Jag saknar alla kommentarer!!!

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Nu ska jag kommentera.

Vad kul det ska bli när vi far till kåbdalis!!

Nä nu ska jag göra klart läxan.

2009-04-21 @ 20:50:10
Postat av: Matilda

Nu ska jag kommentera.

Vad kul det ska bli när vi far till kåbdalis!!

Nä nu ska jag göra klart läxan.

2009-04-21 @ 20:50:30
Postat av: Carro

Det finns en cykelkärra på Jula för 795 kr.

2009-04-22 @ 06:12:47
Postat av: Sussie I

SURT med böter!!! Jag är lite väl tung på gaspedalen över bron...måste skärpa mig...

2009-04-22 @ 10:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0