Sköna söndag...

Pojkarna är ännu uthyrda och vi tjejer njuter av lugnet =)
men vi börjar smått sakna dem trots allt.
Oscar träffade vi igår då vi åkte till Jock efter jobbet, jag tog mig en skidtur efter älven med Flex och Yenna (Rocky kunde inte hänga med för han är taskig i magen).

Vår skidtur tog ca en timme och 45 minuter, det var så skönt, förrutom vissa diskutioner angående pisspauser för Flex, jag blir så arg på honom och han vill till att morra då vi inte är överens och det vet jag inte riktigt hur jag ska hantera!!!
Igår "spöade" jag honom regält tills han underkastade sig och låg där ett bra tag, sen tänkte jag bara att hoppas hundjäveln blir överkörd i ca fem kilometer!
Relationen mellan oss blir så lidande när dessa diskutioner / morrningar uppkommer.
Grejen med morringarna är att han morrar till, men sen händer det inge mer, det är som en protest mot det jag kräver av honom.
Är det en olydnad?
Är det ett ledarskapsproblem?
Eller har han någon smärta någonstans?
Är det en ovana han fått?

Nåja det var ju igår....

Sköna söndagen.
Min tanken var att ha en låååång sovmorgon, klockan 07:10 var jag less att ligga i sängen så då tog jag hundarna och gick på promenad, efter älven till Tallvik och genom gårdarna tillbaka til Norra, vi var borta drygt en timme.
Alldeles ensam var vi efter skoterspåren på älven, hundarna travade på och jag njöt av ensamheten och tystnaden.
Livskvalité....
Det enda kravet jag hade på hundarna var att de (läs Flex) inte får gå för långt från mig, så det blev ganska många inrop på honom, men vi klarade oss utan diskutioner, han vände och kom tillbaka vid inkallningen.

Problemet med dagens promenad var vinden i nacken, nu när jag kommit hem och druckit min kopp te är nacken ännu stel och jag har en inombordskyla längst hela ryggen.
Sitter med tekopp nummer tre och en sjal lindad runt halsen / nacken och fryser ännu...

På schemat står omskolning på vissa plantor och så de frön jag har kvar att så ut petunia, lobelia och blomstertobaksblommor.
Arbetspasset inleds klockan 16:00 och när jag kommer hem från jobbet är huset fyllt med alla familjemedlemmar =).

Hoppas att ni alla får en lika skön söndag som jag!!!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Ullis

Tack för titten idag!! Vad härligt med promm på isen, var går du ner?(skulle borda ta en låååångprom efter dagens kalasande:))

Kram

2009-04-05 @ 18:38:44
Postat av: Du vet vem

Måste bara tillägga till dagens samtal uppe i backen. Ja, han har köpt skidorna själv. Men när han varit så duktig och sparat till skidorna sponsrade vi pjäxor. Jag tycker sparande är ett vettigt sätt att lära sig värdet av pengar.

Idag var det verkligen sköna söndag, soligt och härligt. Hoppas påsken blir likadan. Glad påsk på er!

2009-04-05 @ 20:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0