Skärtorsdag & Långfredag...

Vi har värsta lyxen...
Middagsbjudning i Storbäcken m Henriks hela familj (alla barnen utan Per för han var ju inte där...)
Karins underbart goda lax med den goda kalla såsen till.
Tyvärr fick jag lite gallbesvär på kvällen och somnade i magsmärtor vid 21:30, men det var det värt =).

Annars hände det inte så mycket på skärtorsdag, vädret var riktigt dåligt och min plan om skidor till Storbäcken sprack, hade absolut ingen lust att skidra i halv regn så jag sket i det...
Mitt dåliga samvete mot Flex lindrade jag med tanken att han var ju faktiskt ute igår.

Långfredagen erbjöd sovmorgon till klockan 07:10, helt underbart två timmar länge än normalt fick vi sova.
Sen åkte pojkarna och jag till Jock, jag passade på att åka skidor drygt en timme medans pappa lagade middagen, Älgfilé och potatisgratäng med min goda skysås, mumsfillibabba...

Skidturen blev lite ändrad eftersom en av jaktgubbarna i byn var på samma skoterspår som mig och då jag skulle passera fick han aldrig fast sin hund, mycket dålig inkallning, så jag beslutade att vända om istället och hamnade efter många om och men på älven.
Sista biten hem till mamma och pappa ca 300 meter fick hundarna och jag plumsa oss fram, inte ett enda skoterspår på hela ängen, jisses så fruktansvärt tungt!!!
Tack och lov att jag hunnit vara på stepen ett par gånger och tränat upp mina benmuskler det blev min räddning =).


Så här ser Flex ut efter en tur i djupsnö då det är kramsnö =)...

Stackars Flex hade alldeles ihopsnöade fram- och bakben så han hade riktigt svårt att ta sig fram, min lilla kille.
Vår relation har blivit mycket bättre sen vårt samtal på den förra skidturen vi gjorde här i Jock och det känns verkligen skönt!

Nää nu ska jag gå och äta lite tårta och sen ska jag själv göra ett skoterspår som går från mamma och pappas hus ner till älven och det ska packas så det blir hårt och bra!

Fortsatt trevlig påsk allesammans!!!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Catherine

Bling-bling i pälsen!

;-)

Ha en fortsatt GLAD och GOD PÅSK!

2009-04-10 @ 15:33:17
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Millhunter

Ha en fortsatt trevlig Påsk!!!



Önskar vi på Gyljen

2009-04-11 @ 11:20:30
URL: http://millhunter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0