Påsklov...

Nu har halva påsklovet gått och vi har hunnit med både slalom/snowboard, skoter och korvgrillning med "gammel-brudarna".
Igår då vi hade camping vid bastun fem vuxna och elva barn.
Det är så roligt att se att trots att vi inte ses så ofta leker barnen med varandra och kan umgås fast de är i olika åldrar flickor och pojkar.
Lotta, Katja och jag åkte skoter dit med våra barn, sen bjöd AnnaLena på kaffe på älvgatan =).

Här hemma lunkar vi på som vanligt, pojkarna lika aktiva som vanligt.
Yenna skjutsade vi till KM:orna på måndag, hon ligger i hårdträning till på söndag då hon ska ställas i Stockholm.
 
Om allt går som jag planerat, d.v.s att H är ledig hela dagen imorgon så ska Flex och jag åka skidor till Storbäcken efter jobbet. Spännande och se om jag fixar det, lite drygt två mil...
Igår var jag på stepen och mina ben känns ganska möra idag, vad ska det inte kännas imorgon?!
Vi ska på påskmiddag hos svärmor imorgon, jag tror att det blir lax, mumsfillibabba!

På fredag går H på jouren och flickorna åker till Piteå, så det blir en lugn påskhelg i år.

.......................................................

Gjorde en deal med sambon.
Han åkte på "kill-kväll" med skotern och jag fick fara på en skidtur innan han åkte iväg.
Allt hänger på att ge och ta i ett förhållande.

Jag har hittat en perfekt skidtur för mig och hundarna, jag åker ner i skogen lägre ner på gatan vid 14 och genom skogen ner på älven vid Nybyn och sedan rundar jag Tallvik och passerar Pox och Älvgatan för att hålla kursen mot Norra under Tallviksbron och upp tillbaka vid Hällabron (hänger ni med?).
Det blir att bära skidorna från Persons åkeri och det är ju en bit, men annars är turen helt perfekt, lite drygt en timme tar det och jag är lagomt trött efteråt.

Flex skötte sig exemplariskt, pissade av sig tre fyra gånger och höll inte på med några markeringspissande, det var skönt.
Tyvärr satte han sig och sket på en av gatans tomter, jag har alltid bajspåsar i fickan, men inte idag så typiskt!
Det är så pinsamt att måsta lämna skiten efter sig, men som den ansvarsfulla hundägaren jag är, tog jag bilen och plockade upp efter min hund i samma veva som Frida skulle hem från stallet... 

Vi har fått rapport från KM2 att Yenna sköter sig och att de jobbar på utställningsposén.
Här hemma saknar vi henne något fruktansvärt mycket, nå kanske inte alla, men de flesta av oss iallafall.


Yenna 12 månader.                                 Foto: Kennel Highscore.

Yenna är faktiskt vacker som en dröm!!!

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Du har pli du! ;-)

Själv har jag inga händer med pappor o troll... dom gör som dom vill! =D

Det var väl därför jag fick sån huvudvärk! =S

Nä, skämt åsido, vår pappa behöver verkligen göra saker för sin egen skull!!!

Ha en riktigt GLAD PÅSK där på norra!

2009-04-08 @ 18:37:34
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: P

Nog vetja långöra är fin!!

2009-04-10 @ 11:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0