Påskdagen och Annandagpåsk...

Påskdagen vaknade jag upp utan huvudvärk, illamående eller ångest, helt underbart...
Oscar ringde farmor och bad henne hämta honom under förmiddagen och det tackade vi alla henne för... 
Lucas, Flex och jag passade på att ta en långpromenad i blåsten. Vi gick till Carolina i Grelsbyn och bjöd in oss på kaffe.
Men under promenaden blev  jag så irriterad på alla idioter som kraschar flaskor så det ligger glas splitter överallt på trotoaren, en annan sak som låg på trotoaten var massor av hundskit, det är ju en sådan enkel sak att bara plocka upp efter sin hund om den skiter mitt på trotoaren, det är ju äckligt!!!
"Det som göms i snö kommer fram i tö"...

Klockan 16:30 kom flickorna hem och då var middagen, renskav och potatismos, efterrätten var näst intill färdig.
Pappa åt också hos oss, det var så trevligt.
Vid 19:00 kom den äldre sonen tillbaka under mindre tvång fick farmor hem honom...

Snabb rapport från KM2, Yenna 3 i juniorklassen med hp, Larsson cert och modern Rhea BIM och cert = svensk champion.
Grattis till Rhea med matte.


Annandag påsk kom äntligen solen...


Vattenkul....

Korvgrillning med massa barn i Bojjes bastu, givetvis med skotern.
Men skoterföret har ju försämras en hel del sedan dagen innan, massa genomslag och mycket vatten på isen, lite läskig...
När vattenpölen vid strandkanten förvandlades till sjö började det bli dax att åka tillbaka, föret var ännu värre och det kändes som om skotern skulle sugas fast i sörjan, hojaligen!!!
Men Venturen fixade det galant =)....


Lucas in action....

När vi kom hem hade grannen precis tagit fram utemöblerna och bjöd på kaffe, snacka om taijming =).
Sen har jag hunnit med ett arbetspass så nu är vardagen tillbaka.

Killen och jag ligger och vrider oss av skratt varje gång de visar den nya Heineken reklamen med brudarnas "dressroom" och killarnas värsting kyl...

Hoppas ni alla har haft en trevlig påsk, det har iallafall jag haft!!!
//Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0