Oaktiverade hundar.

Fy skäms på mig!!!

Min hundar är ganska oaktiverade för tillfället och jag skulle verkligen behöva ta tag i det nu, men båda pojkarna är hemma och den ena i feber så jag kan inte träna hundarna just nu... 
Men min tanke är att dra iväg till "klubben" efter middagen och träna lite lydnad med båda hundarna, det var läääänge sedan. Sen är det dax för en promenad lika mycket för min egen skull som för hundarnas.

Jag har varit dålig på att utnyttja min egentid med hundarna och det märks, men det ska bli ändring på det!!!

Jag tänkte på det med aktivering för hundar sist jag var på promenad och passerad en hundgård där två hundar stod och snurrade, hoppade och skällde då vi passerade.
Deras beteende var så stressande och otäckt att se.
Egentligen behöver jag inte gå så långt, eftersom att mina egna hundar inte alltid får allt de behöver för att må bra.
Jag får lika dåligt samvete varje gång det sker och ändå händer det med jämna mellanrum...
Jag skulle verkligen behöva komma igång med regelbunden lydnadsträning med dem båda som avslut på våra promenader.
Jag skulle kunna träna ett eller två moment per gång i ca tio minuter/hund...

På Yenna ser man att hon är understimulerad då hon börjar att bita på saker och ting Flex visar sin frustation med att sätta igång att jaga sin egen svans, då vet jag att jag inte skött mitt jobb som hundägare!!!
Det är ett tag sen det hände men nu är Yenna på gång med sitt bitande.

Idag har vi personalmöte med vår socialchef, han ska informera om kommande besparningar och uppsägningar .
Jätte trevligt och upplyftande =).
Det är ju vi inom poolen som är huvudspåret inom besparningarna, 17 heltidstjänster ryker och kommunen gör en besparning på ca 8 miljoner kronoer per år.
Och all annan vårdpersonal kommer aldrig mer att vara sjukskrivna eller ha semestrar så inga vikarier kommer att behövas =)....
Om det nu behövs vikarier så spelar det ju ingen roll vad de har för utbildning.

Ju billigare desto bättre, är mottot.
Sen gör det inte så mycket att gamlingar blir undernärda, får liggsår och/eller felaktig behandling och rehablitering.


//Linda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0