Kådalis 2009.


Blåfjell stugby.

Vi bodde i dessa fina stugor, på övreplan.
En åttabäddsstuga med all moderna service som diskmaskin, plasma-TV, stor bastu, klinkers och golvvärme, sköna frächa sängar, kuddar och täcken.


Utsikten från "våran" ballkong.

Eftersom att dessa stugor var alldeles nybygda hade de nog inte hunnit med att fixa till vägarna och parkeringarna för dessa var stora lervällningar.
Jenny råkade köra in på en av parkeringarna och hipsvips satt hon fast så pass att en fyrhjuling, domkraft och två brädor var tvungen att komma till undsättning för att få lös bilskrället.
Jag hoppas att de fixar till vägarna tills nåsta gång vi åker dit!


Den stämmningsfulla baren. (Bildkvalitén beror på min begynnande Parkinson).

Lördagkvällen tillbringades på värdhuset, vi hade bokat bord till klockan åtta och jag avnjöt en riktigt god fisk -och skaldjurspett.

                        

Det enda som förstörde denna måtid var en överfull sexitioåring som var så där jobbigt högljud!!!

      
                                                            

Tyvärr inga bilder från backen, för vi glömde kameran varje dag =(.
Därför finns inte heller bilder från då Frida och jag ägde i barnliften med snowboard, ja herre gud vilket fiasko!!!
Det är länge sen jag skrattat så mycket, "brädan" ville verkligen inte som jag ville och jag låg mest i en grop på sidan av "liftbanan"....

Jag måste säga att jag har haft en underbar helg med massa underbara människor omkring oss!
Och en underbara mamma och syskon som ställde upp och var hund- och barnvakt.
Hon såg himla sliten ut på söndageftermiddag då hon kom med hela konkarollen, stackars kvinna!!!

Massa kramar till er alla, nu ska jag gå på promenad till ormgropen i Grelsbyn med Camilla och Tekla.

//Linda.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Asså Frida ser ju helt sjuk ut på sista bilden.

Det var en super kul semester!!!!!

2009-04-29 @ 21:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0