Lydnadsträning...

Men det är en lång stund innan det är dax för själva träningen...
Petra och jag med alla hundar och ungar stämmde date på ica parkeringen, vi skulle inhandla lite lunch som skulle förtäras i vår underbart vackra klubbstuga.
Babsan hade ju varit så duktig och tagit vattendunken därifrån för att fylla på den, men hon kom tillbaka vid tolv med nytt vatten, så då kunde vi värma varmkorven till storpojkarna.
Efter mat kommer kaffe och en go´bulla, sen är det dax för hundträning...
Klockan hade hunnit bli 13:10 *ops*.

Linföringhet gick faktiskt ganska bra.... fortfarande tränger han lite, men helt fokuserad på mig.
Belöningen var kamp och lek.
Läggande u gång jag är duktig på att ge dubbelkommando när det gäller läggandet. Ska ut ikväll och träna lite läggande på gården.
Hopp över hinder han stötte i hindret en gång sedan var det klockrent, jätte roligt!!!
Platsliggning Flex ligger på helspän... skulle jag tjoa till skulle han rusa upp. Träning, träning, träning....

Träningen idag gick mycket bra framför allt var det roligt att han var så fokuserad, hoppas det håller i sig till på söndag!!!
Så trevligt att träffa Ida, Barbro och Petra.
Råkade anmäla mig till en klickekurs, men det är ju aldrig helt fel med kursande =)...

Fredag och killen åker på jakt, barnen och jag ska tillbringa helgen uppe på klubben.
Lördag "prova-på-agillity" och söndag är det visst lydnadstävling.

Allt för idag.
Trevlig helg på er alla!!!

//Linda.


Kommentarer
Postat av: Barbro

LYCKA TILL PÅ TÄVLIGEN PÅ SÖNDAG ni fixar det...

2008-09-12 @ 21:57:54
URL: http://jebas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0