SSRK utställning i Umeå...

kändes som om vi inte räckte fram.


Yenna slagen av sina kullsystrar hamnade på fjärde plats, men det kan jag köpa, för hennes systrar är otroligt vackra!!!
Kritiken:
utm typ, en aning lågställd för tillfället.
korr. prop huvud, tillräcklig kropp, bra uttryck, utmärkta läppar, korr stop, typ vinklad, bra benstomme, goda rörelser, typiskt emperament och välpresenterad....

MEN....
Flex slutade som 1:2 i öppenklassen slagen av en hund i mina ögon sämre extriör än Flex.
Eller så hade han också fått ett ck, för han var värd en plats i bästa hanhundsklass.
En slät etta är inget att hurra för!!!
Kritiken:
Kraftig hane, bra bröst, välkroppad, önskas längre hals = mer vinklar fram, välformat huvud, utmärkta linjer och läppar, bra bakdel vinklar och bestomme, önskar lite bättre resning och lite längre steg, bra pälskvalité och välpresenterad...

Bästa tik klass hade jag också lite besviken på, jag tycker att Rhea var värd certet!!

Uppfödargrupp med fyra kombinationer!!!
Oscar, Flex, Qarro och Rhea bir m hp och till sist BIS-1....
Det var ju roligt att få avsluta med det.

Yill slutade som valp2 bis-4, grattis till er!!!
Wilma jaktmeriterad bis-2, grattis Kristin!!!

Sen lyckades jag av en slump komma över en snygg fodertunna, fick den av BIS- vinnaren som hade lite om plats i bilen hem till Gävle... 

En mycket trevlig helg med massa underbara hundmänniskor, resan ÖKX - Umeå har aldrig gått så fort förut...
Lördagkväll var det lite vin, pizza och piffa till sju hundar, knockad av John Blund vid tolv och upp igen fyra timmar senare. 

Nåja, rosettekampen mot KM:orna tror jag då att vi vann =)

Tack för mig, facklig representant för B-laget =)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Tusen Tack Linda för en supertrevlig helg! Det får vi gör om igen

2008-11-24 @ 19:50:15
URL: http://www.freewebs.com/grundforsbacken
Postat av: Petra

Nu är de oroligt LINDA!!!! Typ damp, men jag kan lugna mig om vi åker i morgon!!! :))

2008-11-26 @ 14:33:12
URL: http://phira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0