Solsken =)

Tack för igår Överkalix brukshundklubb.

Igår var det medlemsfest i Nybyn, det bjöds på taco.
Trevligt som bara den, blöt blev jag?!
På schemat stod "vatten och ljusleken", Henrik vs Linda.
Då värmeljuset brann fick man dricka, H skulle släcka mitt och tvärt om, först slut vatten vann.
Jag började ju tokskratta då munnen var full i vatten så det bara spruta ut...
Förlorade gjorde jag också.
Nästa lek var pennan i flaskan, den leken passade inte heller mig...

Pappa och Petter var barnvakt till grabbarna så vi åkte hem vid tio-tiden, lite synd men det hjälps inte.
Batterierna till kameran var laddade, men blev glömd hemma på hallbyrån, som vanligt.

När jag skulle hämta bilen på morgonen hade några personer börjat baka i bagarstugan.
Mannen i sällskapet kom fram til mig och började skälla om att vi inte städat, det var ju skandal, vem är ansvarig, bla, bla, bla.
Jag trodde att han menade byastugan och tänkte att den har man väl på sig till 12:00, kommande dag, att städa?!
Eller ska man städa ur den efter festen mitt i natten?!
Ringde upp festkommitén och sa att nu måste vi och städa, "gubben" är ju galen...
Enligt dem hade de städat kvällen före så han måste ju ha mena bagarstugen, jag måste ha fattat fel...
Men logiskt sett lämnar du väl inte kvar bilen om du varit och bakat i bagarstugen kvällen före???

Lucas är fortsatt förkyld, fick vara med honom på akuten imorse (inte så dramatiskt som det låter) han var så tät i rören, där fick han inhalera bricanyl innan vi fick fara hem.
Jag var/är ju lite rädd att det ska vara atsma, men denna dr menade att småbarn ofta får tungt med andningen vid förkyldning utan att det för den skull behöver vara atsma.

Matilda har varit ut med hundarna ca en timmen, men kom hem gråtandes för att de dragit omkull henne och varit omöjliga.
De vill till att tjorva i "tvillingkopplet", men med mig vet de att det inte är någon idé, Matilda hade inte styrkan att hålla dem båda två. Att jag inte tänkte på det.
Vi kom överens om att hon går med en hund istället så kan hon korrigera dem.

Jag har varit på fika/lunch på Brännvalls med mina hundfria vänner, det var så trevligt.
Vi kunde sitta i lugn och ro utan barnskrik i dryg timme och bara prata och svamla, skönt!!!

Henrik, Frida och Oscar är i Happis på Ikea och köper det ssta till köket.
Vi hoppas att köket ska bli helt komplett nu under dessa två veckor som H har jour.
Ska bli spännande att börja med vardagsrummet, välja tapeter och golv.

Börjar jobba 17:00, så jag vet då vad jag ska göra denna lördagkväll.

//Linda



Kommentarer
Postat av: Petra

Du och Henke är så fina på bilden.. Den ska va kvar! Jobbar du på måndag? Vi synns i morgon...

2008-11-15 @ 23:16:48
URL: http://phira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0