Hon är bedårande...

nästan jämnt...


Men hon är som sagt en jävel på att bita på alla möjliga saker...


Dessa stövlar köpte jag förra året, på outleten, ordinarie pris var ca 1300 kronor mina enda stövlar...

Ja vad det är roligt med hundar.

Som tur var var det mina skor som hon massakerade och inte sambons, han är inte lika överseende som mig, om jag säger så.

Yenna är nu drygt åtta månader och det märks att det är många hormoner som spritter i hennes lilla kropp.
Hon har inte alls samma kontakt med mig som tidigare, vi har många fler långa samtal innan hon förstår att ett nej är ett nej eller att kom hit är nu och inte sen...

Jag måste komma mig iväg/ut och träna med henne, leka med bollar och lite kamp med henne, under kontrollerade former där jag bestämmer.

Det är så intressant och se denna förvandling hos hundarna, samtidigt som man ofta får slita sig i håret för att explodera i vansinne =) men det är det som är tjusningen med hunderiet - utvecklingen och samspelet mellan hunden och föraren.


Morjärv ikväll och det ska bli trevligt.

Sussie har gått igenom massa MH:n på ESS i helgen, vad jag förstår av henne blev lite mörkrädd av denna läsning...
Jag bad henne gå igenom Flex MH och se vad hon ser som inte jag sett eller förstått. Spännande att höra vad hon kommit fram till.
Vet ju att det inte var så katastrofalt som jag trodde då jag gick det med honom, man kan inte jämnföra en brukshund med en ESS. Men det fattade ju inte jag då.


Igår var vi på kvällspromenad runt "vanliga" Tallvik med Petra och garnschäfrarna =), det tog nog ca 45 minuer.

Matilda kom också med och hade inga problem att hålla tempot och inget gnäll efter vägen.

Vård av sjukt barn har jag idag efterom att den ena är tok snorig och den andra har haft en så "hård" hosta inatt.
De är inte dagis friska idag, så då är vi hemma.

//Linda 


Kommentarer
Postat av: Catherine

Grattis till 3-åringen!!!



En herre här på Gyljen blev mycket imponerad över den fina John Deere-traktorn! =)



En del är värre än andra... HUNDGNAGARE! suck

Men, det är INTE kul att hitta söndertuggade grejjer... Hoppas att det fort "går över" o inte allt för mycket hinner passera en hundmage innan!

2008-11-17 @ 13:12:14
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Petra

Jooo dagen blir lite halv seg. Går inte att göra så mycket annat än sitta i soffan och kolla barnprogram :)

2008-11-17 @ 13:47:36
URL: http://phira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0