BIS-2 valp...

High Score You Too, ca 8 månader...

Det var sju tikar i valpklass 2 och min prinsessa blev BIR, slog till och med brorsan Larsson i BIR och BIM =).
Fyra av dessa tikar var från Y-kullen och alla dessa är riktiga juveler...

Yennas kritik:
Typ och helhetsuttryck: utmärkt.

Utmärkt helhet, utmärkta mjuka linjer, fint huvud, hals och överlinje.
Utmärkta vinklar.
Rör sig flott.

bir, bis-2.

Jag ska vara nöjd med Flex placering, men.......
Han var ensam i öppenklassen och fick ck, i bästa hanhundsklass blev han på fjärde plats, slagen av high score hundar.
Certet gick till High Sore Top-Gun och Maj-Britt, supergrattis till dem!!!

Flex kritik:
Typ och helhetsuttryck: utmärkt.
 
Utmärkt huvud, fin hals och överlinje.
Välvinklad bra benstomme.
Visas i fin kondition.
Trevligt temp och rör si
g bra.

1:1 ck, bhkl-4.

Så otroligt roligt att följa detta team High Score, de plockade hem topp placeringar i de flesta BIS-finaler.
Det är bara att lyfta på hatten för detta är tjejer som gör ett otroligt jobb för att se till att rasen ska ha bra mentalitet och även vara bra extriört.
Vad jag vet är det inte många springer kennlar som anordnar MH-beskrivningar till sina valpköpare...
Sen finns det säkert många fler som inte alls håller med mig!!!

Själv låg jag i någon slags magsjuka under sena fredagskvällen och natten till lördag, feber och diarré.
Låg och funderade under natten hur jag skulle göra, men beslutade att inte äta något och åka iallafall, jag visste ju att det fanns två toalettet ut-i-fall-att...
Med darriga ben och tröttheten som sved i ögonen klarade jag det elegant...
KM2 skrev i ett mail att hon tyckte att jag såg lite sliten ut i slutet av utställningen, och hon hade ju såå rätt, jag var helt slut. Tydligt var till och med ögonen helt i kors på BIS-uppfödargrupp korten =) det bjuder jag på....
Men magen höll sig bra, det var nog bara för att den var alldeles tom!

De täcken och överdrag Linnea sytt var uppskattade och det känns skönt.
Yenna gjorde succé i sitt rosa kamoflage...

Nu ska ungarna i säng och killen ska göra sina räkningar...

Tack och Godnatt
//Linda


Kommentarer
Postat av: Ullis

Grattis vännen!!!!

Det är till att bjuda de fyrbenta på leverpastej!!

Kram/grannen

2008-11-02 @ 20:25:20
URL: http://www.123minsida.se/ulrikafredriksson
Postat av: IdaA

Super stort Grattis till ett jätte lyckat resultat i utställningsringen ;)

/Ida

2008-11-05 @ 08:02:56
URL: http://idaand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0