Vårruset...

Vaknade även denna morgon med stela ben...
Det är sviterna från måndagens aktiviterter.
Ett par kompisar och jag hade anmält oss till årets vårrus, för ca två månader sedan inköptes nya jogging skor för ca 1200 kronor, för nu skulle jag börja springa....
Flex och jag en gång, tyvärr blev det inge mer, trots att det gick relativit lätt att springa.
det är så typiskt mig!!!

Nåja vårruset kom fort och vi hade inte "hunnit" träna så mycket som vi tänkt.
AnnaLena och jag stegade bestämt iväg till fållan där det stog "JOGGA", här skulle de som joggande mer än vad de gick stå, Jessika var mer orolig att vi ställt oss alldeles fel... för här gick det ju inte bara att stanna menade hon =)
Startskottet gick och vi började jogga alla tre, det kändes lagomt bra och helt plötsligt stod det 1 km på en skylt och det kändes inte allt för tröttsamt, vi kom överens om att springa till vattenserveringen, 2.5 km, när den var passerad kändes det ännu bra i kroppen så vi fortsatte jogga.
Åhlens-backen var dock lite väl tung så efter den gick vi ca 100 meter för att sedan jogga vidare ända till mål!!
Vi kom i mål med en tid på ca 34 minuter.... och alla tre mycket stolta över vår prestation!!!
"Fy fan vad vi är bra!!!"
Sedan smaskade vi i oss en smarrig picknick korg i det blåsiga svinkalla vädert med en mycket jobbig Peter Siepen, som surrade om massa onödigt svammel!!! Han går bort för mig.

Igår var det dax att snitsla alla spår till tävlingen som Överkalix brukshundklubb anordnar.
Jag går ut två spår detta år, men det är helt okay, då spåren är färdig snitslade är det ju inga problem.
Igår fick Flex vara med och springa omkring då vi gick runt
Kelpie-Maria, hon jag gick spåren med, hade också sina hundar med.
Flex blev en anning styv då Frodo var med, men det hände inget mellan dessa jämngamla och stora hundarna.
Jag blir så besviken då han går omkring och morrar till andra hanhundar, men det kanske är ett normalt hanhunds beteende??! Men jag tycker inte om det....

Idag ska jag åka med Sussie och "husse" till KM:orna och de ska få fota och trimma Yenna.
Kanske har jag misskött henne så att de plockar tillbaka henne??! =)
Dessa KM:or är nog bland de trevligaste som finns i deras branch =).
Tänk vilket förtroende att lämna inte bara en stjärna till mig utan två!!!
I hundsport för ett par nummer sedan kunde man läsa att det var många uppfödare som inte sålde valpar till småbarnsfamiljer tur att inte High Score tillhör dessa uppfödare.... 

Eftersom att jag umgås med Petra den sista tiden är jag mycket sugen på att anmäla oss till Lydnadsklass under juli / augusti... 
Kanske Malmen eller Boden vi får se... 
Tyvärr har det varit lite mycket den sista tiden så än en gång har Flex lydnadsträning fått stå åt sidan =(...

En rolig nyhet för oss är att systeryster flyttar hem igen, men bara för ett tag (vår förhoppning är att detta tag blir ett lååångt tag).

Nää dax för lunch och dusch sen dra jag söderut =)...

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0