Hem Ljuva Hem...

måndag den 10 mars.

eller....
Borta bra men hemma bäst
eller....
Hemmet är min borg

Nu är det illa, jag har kommit i en högre nivå mot ålderdom!!!
Längta hem efter en helg borta =).
Min farmor, 86 år, kan omöjlig åka bort från september till maj, för det kan ju blir kallt och huset fryser!!!
Snart är jag där...

Men jag har haft det jätte trevligt!!!
Oj så roligt att träffa så många människor med samma intresse som en själv, jag har världens bästa vänner, men de är inte ett smack intresserade av hundar ( bara en av dem och hon bor ca 15 mil bort ).
En utbildning för sekreterare ( jag sitter som sekr i Överkalix brukshundklubb) efter den kände jag mig ganska dålig, men ska beställa hem stadgarna och bli bättre, men inte lika bra som våra lärare, någon måste ju få vara bäst ?! =)
Petra och jag skulle rasta hundarna på lördag eftermiddag, men inte så långt eftersom att vi skulle på middag och hinna duscha och sminka oss före 18:00.
Skellefteå hade jättefina promenadstråk så vi hamnade efter "Hälsans stig" och helt plötsligt var vi lite vilse.
17:45 var vi tillbaka på rummet, det var ju bara att glömma duschen och sminkningen blev lite förbättring på den gamla vi lagt på morgonen =)
Hundarna var supernöjda efter denna långa promenad, ca två timmar.

Middagen på lördag var ju superb, och det var alla måltider.
Många olika sallader och bönor och groddar, allt man kunde tänka sig.
Så underbart att bara komma till färdig dukat bort, ta sin tallrik och sin mat och sen bara lämna den och gå, bara det är ju lyxigt som tusan.

Petra var nog lite trött på mig eftersom att jag är äckligt morgonpigg.
Tänk att vara van att vakna två - tre gånger per natt under de sex timmar jag sover och nu fick jag sova sex timmar i sträck, klockan ringde 06:30, men då hade jag legat och vänt mig i en timme så då flög jag upp ur sängen.

Här hemma hade allt gått som smort.
Lucas åt välling en gång natten mot lördag och somnade om direkt efter, men den andra natten hade han tjorvat och väckt Oscar så det hade väl varit lite körigt för pappan.
I det stora hela hade det ändå gått bra, och det var ju skönt.
Inga skrikande barn de gånger vi pratade i telefon, typ tio gånger / dag.

Nää nu dröjer det väl några månader innan man lämnar borgen nästa gång.
Har ju en "husmor-weekend" inplanerad till Stockholm och se "Mama Mia" i mitten av augusti.

Ja du Sara jag kan skriva dig noveller, den första kan handla om alla tokiga mammor i ditt område =)...
Piteortens hemmafruar =)...

Over and Out
.:Linda:.

 

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha. Har ni lyckats att gå vilse!!! å i storstan, den var nog alldeles för stor för er. Typiskt, det var säkert Petra som försökte visa vägen, för hon är ju en hejjare på att gå vilse, fast du är väll inte så dålig heller på de, eller har jag helt fel?? :). Men de är ju tur att ni har haft det bra, och jag har hört att ni har frossat i maten, de hade jag oxå gjort om jag hade varit där :) Hade bäst*

2008-03-10 @ 21:15:52
URL: http://www.idaand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0