Husrenovering....

... har startat, vi har mätt upp köket och ska åka på ikea imorgon och beställa det, äntligen känns det rätt och ser det ut att vara bra.
Jag har tänkt på bestiklådan i förhållande till spisen och diskmaskinen, det nya fönstrets höjd i förhållande till vattenkranens höjd och hur vi vridit på att är det garanterat massa vi inte tänkt på...
Nåja, jag tror ändå att det kommer att bli bra.

Hundarna har fått sig lite ringträning idag.
Vad jag kunde se sen i fredags i Gällivare så måste jag ringträna med Flex, han var nästan pinsam.
Yenna springer jag också med, och ställer upp henne.
Sen har jag och Flex tagit oss ut på en kvällspromenad med "grannen" och hennes springertik, det var så trevligt!!!
Tänk, vi var så duktiga då  Oscar och Cornelia  var under ett, då gick vi dagligen minst en timme med barnvagnarna.

Igår var killen, Flex och jag bakom Halljärv och sprang.
Henrik springer 6.4 km, Flex och jag är så stolt för att vi, eller jag orkar springa 4.1 km på ca 27 minuter, *weehaaa*.

Idag har jag varit duktig och skurat golvet, men det blev ju ganska blött då hundarna kom in efter kvällsrastningen, här har det nämligen regnat hela dagen....
Men som en klok gammal tant på Brännagården sa;
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"...
Undra om hon lever ännu, jag tror inte jag sett någon dödsannons på henne.
Det är något jag läser varje dag i NSD, dödsannonserna alltså, men jag har inte börjat läsa dikterna eller klippa ut dem ännu.

Imorgon ska jag förbi Sussie på Backen med en älgklöv, hon är så snäll och lägger ett spår till oss och sen åker vi ner till henne och går det på torsdag mitt på dagen.Fatta att jag hade haft lite svårt att hinna lägga det själv, det är lite fullbokat i mitt liv -igen.

Nu ropar sängen, tack och godnatt.
//Linda

Kommentarer
Postat av: Catherine

Lite avis känner jag mig... nytt kök!! Men, inte på jobbet! Lycka till med renoveringen...

Simträningen var så simpel...

koppel o lång lina o så rodde jag så pass fort att han simmade i lagom, lugn takt bredvid. Var lite orolig innan om jag skulle fixa det själv, men det gick så lugnt o smidigt! Vi var bara en kort stund igår o testade... men, tänkte att ca 15-20 min blir lagom när vi fått "upp ångan", det blir ju några kilometer cykling också!

Man är ju så orolig att man kör för hårt... men, om man tänker efter vad en hund gör en jaktdag i skogen eller på fjället så är ju detta en baggis!

Baloo... pappan till Ask rymde när jag bodde Bränna o stack ner i simmade efter sjöfåglar... två dar innan var det fortfarande is! Han simmade fram o tillbaka efter fåglarna i drygt en kvart!!! När han väl kom upp ur vattnet var han så genomfrusen o stel att han inte kunde gå!!! Fick bära honom hem!

Det är väl det som man ska ha koll på... att inte hunden blir nedkyld, men nu är det ju varmt i vattnet!



Ehh... om du skulle känna mina fjärilar i magen redan NU inför WDS så... Brrr Men, det ska bli ofantligt spännande!!! Har inte så stora förhoppningar om några framgångar, bara upplevelsen att få vara med är "lön" nog för mödan!

Oj vilken lång kommentar!!! :-O

2008-06-25 @ 09:06:01
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Petra

Hallooo.. Men va bra att ni ska ut och spåra lite! Vad ni är duktiga som planerar & fixar med köket!! Tusan va kul sen när vi får dricka kaffe i ditt nya fina kök :-)

2008-06-25 @ 18:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0