Spår...

Idag har vi provat på att gå ett personspår till Flex.
Det var ca 75 meter långt med två apporter och en vinkel och liggtiden var 20 minuter.

Påviset blev lite slarvigt, han började med att pissa, jag startade om honom och på en sträcka på 20 meter hade han hunnit pissa tre gånger, då var det dax att bli förbannad på honom, en rejäl tillsägelse och han återgick till att spåra och hittade den första apporten.
Till min stora förvåning tar han upp den och håller den ett tag?!
Fortsätter spåra med en liten ringning i vinkeln och på rätt och hittar den andra apporten!!!!
Denna gång var jag för snabb att berömma så han tog aldrig upp apporten i munnen, men markerade den iallafall.

Sedan testade vi en budföring med Rikard som mottagare, mycket slarv för Flex vid sittande men inget problem med tempot eller så.
Det gäller att träna position med honom, alltså Flexen =).

Avslutade träningen med platsliggning med två  (garn) schäfrar och den gick också relativt bra.
Flex tjuvsätter sig innan jag ger kommandot sitt vid avslut.

Är det nu vi är på gång???

Igår var vi på en visit till KM:orna.
På schemat stod trimning och fotografering av hundarna.
Efter en snabb hälsoundersökning kunde konstateras att Flex får inte bli nå tjockare och Yenna måste upp i vikt.
Alltså öka på den ena och minska lite, lite till den andra =).
Matilda och jag fick en mycket trevlig dag neråt kusten.

Hann även på www.clics.se för att avnjuta underbart gott fika och några kaffe koppar till.
Fick en kort rapport om de galna hemmafruarna i Pitetrakten, man slutas aldrig att förvånas.
Tänk att man kan bli ersättningsskyldig om något barn gör illa sig på min gungställning och vad blir jag skyldig och till vem???
Måste ta detta med den kommande juristen!!!

Sa till sambon då vi åkte vid 10:00, att vi ska inte bli hela kvällen.
Klockan 23:57 stannade en mycket varm Peugote på kvarnvägen =)...

//Linda

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Nu har jag "smygtittat" nog länge...=)

Måste bara skriva ett litet inlägg när jag läste om clics kennel. Wow! finns den kvar! Storasyster A-B tog ju sin Gatsby därifrån, fast då med förra ägaren! Kul att de fått överta kenneln.

2008-07-28 @ 16:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0