Planerar en...

Onsdag 23 januari.

"fjällen-resa"
med familjen.
Förra året var vi ju till Kåbdalis med svärmor, svåger, svägerska H's moster, morbror och massa kusiner och det var ju underbart roligt.
Superfin stuga med massa sovplatser, jag tror att vi tänkte göra detta till en tradition, men nu är allt i Kåbdalis fullbokat (eller de stugorna alla vi kan knöla in oss i).
Alla i gänget ville ju inte åka slalom, så kanske man skulle sikta in sig på ett ställe där man både kan åka slalom och skoter, Björkliden?!
Ett underbart ställe... Det "riktiga" fjällen... Frid och ro för själen...
Måste kolla upp boende där, förra våren var inte priserna allt för dyra, om man är tre familjer som delar på priset, är man ensam att betala är ju lite saftigt.
Kanske vi åker dit?!
Det är tre år sen jag var till Björkliden/Riksgränsen och jag har saknat det varje år.

Förutom att jag drömmer mig bort så har H åkt på en j_vla förkylning, 39 - 40 grader i feber och ont i halsen, stackars karl, jag menar, vi kvinnor snackar om att föda barn, men vad är väl det?!....  =)
Matilda låg med samma höga feber igår, men var feberfri på morgonen och har varit det hela dagen.
Tänkte ta mig en stav-promenad ikväll, men kylan stoppar mig, vi har -24 grader, brrrr...
Sen känns det lite dumt att gå när H är så dålig, lämna honom med alla galnngar.

Flex är lite oaktiverad för tillfället, men jag planerar in en skidtur med honom så fort alla blir friska här hemma, jag vill ju egentligen inte åka i Lappberget, det är mycket folk och många branta backar där.
Så vi får se vad jag hittar på.

Middagsdags, "tomtegröt" och leverpastej-macka, allas favorit (förrutom Matilda då förståss).

Tack och Hej
.:Linda:.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0