Fyspass...

Torsdag 21 febrari.

Idag åkte grabbarna och jag till Jock, med oss hade vi skidorna.
Mamma ställde upp som barnvakt så jag tog med mig hundarna, utan koppel, och skidrade efter ett skoterspår  mitt ut i skogen.
Helt ljuvligt, man glömmer bort hur fint det är i naturen.
Snön tynger ner grenarna och det är massa djurspår efter den snötäkta marken och den underbara tystnaden!!!

En timme var jag och hundarna ute, eftersom att det var ett gammal lite snötäckt spår var det riktigt tungt för hundarna, de sjönk alldeles lagomt mycket och Flex har legat mesta dels av kvällen i fotöljen.

Lydnadsträningen går ganska bra.
Jag behöver träna på tandvisningen och börja om med att nöta på apporteringen 'suck*.
Ställandet börjar lossna och läggandet med.
Ska ut på lydnadsplanen under försommaren.... är målet.

Jag råkade köpa en ny skid dress idag från Larsons järn, givietvis på rea!!!
Det var nog därför det gick så bra at skidra?!

Jag känner att jag börjar bli lite asocial så imorgon drar ungarna och jag till Luleå/Piteå.
Bara för att få träffa mina gamla underbara vänner.
Linda har jag känt sen jag/vi var sju år och började ettan?! och Sara kom till vår klass i sexan, tänk att hon hade ingen mössa på sig under rasterna, fast det var svinkallt ute?! =)

Kommentarer
Postat av: Barbro (Saras mamma)

Ja Sara hon har alltid varit lite högfärdig av sig :)

2008-02-24 @ 19:33:44
URL: http://jebas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0