Urinvägsinfektion...

Idag då jag var i skogen med AnnaLena och Yenna, på julgransjakt (på lovlig mark), kissade Yenna otroligt mycket.
Jag tror att hon kissade vart femte steg, och vi var ute ca en timme.
Det kan ju inte vara rätt, som tur är var det onsdag och världens bästa veterinär var på plats i Bränna, snacka om tur i otur....¨

Nåja jag kom en timme för sent till jobbet, men lyckades klämma in mig mellan en schäfer och en finspets för att lämna ett urinprov från Yenna som skulle iväg på odling och får veta resultatet imorgon.
Undra om det hade varit möjligt på ett större ställe? Slinka in mellan två bokade tider.

I förebyggande syfte fick hon en spruta med antibiotika och vi fortsätter med tabletter om det visar att det är några bakterier.
Summan av kardemumman slutade utan ev tabletter på 276 kronor.
Men tänk vilken tur att det var onsdag, annars hade vi varit tvungen att åka till Kalix och hade garanterat inte hunnit till jobbet !!!
Håll tummarna att det inte är något med henne....
Min absoluta mardröm är att hon ska få livmodersinflammation. Hemska tanke!!!

Löpet är nu inne på Dag-9 och hon blir mer och mer "såsig" i huvudet.
Inkallningen som vi nötte tidigare är totalt bortblåst.

Skogspromenaden i blåst och regn var precis vad jag behövde, tack snälla AnnaLena för att du "drog" med mig ut, det kan jag behöva en mycket hård spark i röven för att ta mig ut...

Godnatt och sovgott
//Linda


 


Kommentarer
Postat av: Jessica

jadu, det är inte alltid så roligt med dessa löptikar..men om hon är på 9:e dan så här hon nog i sitt höglöp nu, därav såsigheten...:o) hoppas du slipper skendräktigheten iaf..fast det brukar man ju kunna stävja med MYCKET motion å lite mat..kram

& God Jul

2008-12-17 @ 21:55:07
Postat av: Linda

Inga bakterier som växer i Yenna, skönt som tusan!!!

//Linda

2008-12-18 @ 14:44:17
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Catherine

Hehe... så klart hon pissar vart femte steg... Det är ju för att alla läckra hanhundar lättare ska kunna hitta henne! ;-)

Lycka till resten av löpet... det går ju snart över!

2008-12-18 @ 16:01:50
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena Kaati N

Halloj!

Tack för det gulliga inlägget i min gästbok! :) Tyvärr så e nog snön borta snart.. Men vifår nog mer snart.. Men det är så trist med slask..

Åhååå kul med löp ;) Jag har också en liten en som är på väg in i det... Suck precis till jul.. :(



Ha en god jul och ett gott nytt år! Mvh Anna-Lena & Co

2008-12-18 @ 16:13:15
URL: http://www.varggarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0