Trött, trött, trött...

Denna vecka har jag fyllt ut mina jobb-dagar, så jag har haft 8.5 timmars dagar, jisses så trött jag är och det känns som om jag inte ens vet om mina pojkar skitit eller ätit och hemma har pojkarna bara gnällt och jag varit slut.

Efter samtal med min sambo har vi kommit överens om att jag fortsätter med att jobba 50% och han kör på med 125%, en jämn fördelning =)

Yenna mår prima, letar efter mat hela tiden och är små trög, men annars är hon helt okay.
Vi har lagt lydnaden på hyllan denna vecka och tyvärr har det inte blivit några en timmes promenader, för att vädret har varit det värsta tänkbara, regn, blåst och snorhalt.
Henrik har varnat mig för eventuella lårbensfrakturer, sånt kommer med åldern menar han, den fräckisen =).

Ikväll är lillebror och fixar elen hos oss, "storkillarna" jobbar i köket ,som Oscar säger han inräknad.
Tapeterna har kommit och golvet kommer på måndag, MEN det är lääänge innan vi kan sätta in golvet och sätta upp tapeter. Golvet ska spaklas, gipsskivor upp på alla väggar och även de spaklas och slipas och måla taket...
Så att sitta på julafton, efter vårt julrally, och dricka rödvin och äta chokladpraliner i ett nytt vardsrum är inte möjligt denna jul iallafall, men förhoppningsvis blir det ju igen...

Svek är det värsta som finns och att vara egoistisk är ingen ursäkt!!!
Tack och hej!
//Linda

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej grannen!

Kul att det är på G, men du, ni har ju ett underbart kök att mysa i med praliner och vin i varsin gungstol framför kaminen. Låter jag avis, näää då ;).

Må bäst/Ullis

PS: Hoppas ingen varit dum mot dig? Vart lite bekymrad av dina sista rader...

2008-12-19 @ 23:50:47
URL: http://www.123minsida.se/ulrikafredriksson
Postat av: Linda

Till Ullis.

TACK för omtanken vännen, men ingen har varit dum med mig, men....

Vi tar de under en promenad =).

Trevlig helg.

2008-12-20 @ 00:15:14
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Stefan W

Läs gärna mitt nya inlägg som handlar om DRICKSVATTEN, du kommer lära dig mycket och bli pepp på vatten! :D

2008-12-20 @ 00:25:01
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Sussie

Ha ha. Inte bara jag som behandlar mot uvi vid löpet: Jag är alltid fullt övertygad om att de är hemskt sjuka och proppar i dem c-brus, helt i onödan.....Förresten. Maila mig kontonummret om täcket..

2008-12-20 @ 09:30:15
URL: http://www.freewebs.com/grundforsbacken
Postat av: Mamsen

Att vara egoistisk är bara mänskligt.Vem vill sitta i ett nymålat TV-rum när man har ett så härligt stort kök som ni. Deppa inte Linda när ni var små så tyckte jag att Bilbingo var det bästa avkopplingen fast jag avskyr bingo.Idag har jag fått höra att du är så klok och vis det du.

2008-12-21 @ 23:41:36
Postat av: Petra

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR



ÖNSKAR

PETRA RIKARD JIMMY PHIRA HAMPUS & KATTEN

2008-12-22 @ 20:44:37
URL: http://www.phira.se
Postat av: Catherine

Undrar just vad jycken käkat upp nu... tangentbordet? ;-) när det börjar vara så länge sen inlägg...



Hoppas att ni haft en riktigt God Jul o att fortsättningen blir bra!

2008-12-25 @ 00:04:40
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0