Tikar...

Nu har jag märkt av nackdelen med tikar = löpet.
Yenna "soskar" på i sin egen värld och inget kan nå in till henne då hon lever i denna bubbla?!
Eller egentligen är det bara så utomhus, hon går med nosen i marken konstant, letar en möjlig avelshane som är villig att sätta på henne, usch!!!

Tyvärr är utbudet inte allt för stort på Kvarnvägen, en smått galen drävgsnaucher (näää kan inte inte svara), en gordonsetter eller morbror Flex...
Undra vad KM:orna skulle säga om jag ringde och sa att Yenna haft ihop det med en gordonsetter, hemska tider =).
KM:orna som är i huvudstaden på stora stockholm och ställer ut en del hundar, vi håller tummarna för dem idag och hoppas att de plockar hem lite rosetter.

70-års fest i Gällivare igår, trevligt att träffa hela tjocka släkten.
Det är inte allt för ofta jag träffar den sidan av mina släktingar, det blir så ibland...
Festen hölls mitt inne i skogen i en timmrad åttakantig kåta där det bjöds på plockmat, (Plockmat för Frida = lingon och blåbär) lite trångt med ett mysigt ställe med marsaller som vägvisare och större eldar vid kåtan.
Hundstackarna fick ligga i bilen, hade varit toppen att ha dem lösa där i urskogen, men i min släkt gillar de flesta inte hund för fem öre...
Förklaringen kan ju vara att nästan alla har astma.
Vi fick möjlighet att åka släde efter en ardenner med bjällror i det mörka vinterlandskapet med månen och stjärnorna som ljus, sagolikt vackert!!! 

Vi kom hem just före tolv och alla barn sov i bilen.
De skötte sig alla mycket bra, trots trängseln som var i kåtan och den mindre barnvänliga maten.

Hoppet är det sista som lämnar människan så jag hade ju räknat med en sovmorgon, eftersom att de varit i gång till tio på kvällen.
Men nejdå, 06:10 var det bara att stiga upp koka dagens första vällingflaskor och det var ju givetvis jag som hade morgonen i dag, typiskt...
Fick ju sova till åtta igårmorse, yippie!

Nu ska snart Lucas sova middag och då ska jag passa på att vila lite.


//Linda

Kommentarer
Postat av: P

Godmorgon...Far du idag fast de är hundra grader kallt???

2008-12-08 @ 09:43:07
URL: http://phira.blogg.se/
Postat av: Catherine

hihi...

Passerade Brännabron på kvällskvisten i det lurviga vädret igår...

Själva sitter vi i den varma goa bilen men kan urskilja i snökaoset några figurer... misstänkt spaniel-likt!

"KOLLA, DET ÄR JU FLEXI77!" hojtar jag!

2008-12-09 @ 11:37:02
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Catherine

hihi...

Passerade Brännabron på kvällskvisten i det lurviga vädret igår...

Själva sitter vi i den varma goa bilen men kan urskilja i snökaoset några figurer... misstänkt spaniel-likt!

"KOLLA, DET ÄR JU FLEXIS77!" hojtar jag!

2008-12-09 @ 11:37:13
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Linda

Hmmm Catherine, hade önskat att vi också satt i en varm bil, vi fick vända på bron pga för kraftig blåst =)...

//Linda

2008-12-14 @ 20:16:16
URL: http://flexis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0