Skräckens hus....

Eller kanske inte riktigt sååå hemskt,
MEN vi har fått MAGSJUKA...
Alla som känner mig vet att det är min värsta skräck och nu är den hos oss.

Stackars lilla Oscar var den första att drabbas, feber och spyr, liten, blek och mager men ack så tapper han är.
'nu räknar jag timmana tills han ska sluta och nästa offer ska börja, jag själv brukar klara mig till den sista att få.
Vitpepparkornen står på dskbänken, jag är redo att ta fem åt gången, minst två gånger per dag.
Det ska kunna få magsjukan att hålla sig borta, sägs det iallafall.

Detta måste vara meningen med varför vi inte fick någon barnvakt igår.
För jag kan inte ens tänka mig vilket h-vete att vara slö och bakis själv och vårda ett litet barn med magsjuka?!
Tur att jag var hemma igår!!!

Nää nu ska jag ta hand om min sjukling och hoppas att det går över efter tio timmar.

//Linda

Kommentarer
Postat av: Lillan

Nä, f-n vad äckligt! Kräksjuka är det värsta som finns. Ska inte detta jullov ta död på allt vad magsjuka heter. Fy vad trist.

Provade pepparkorn ett år, men nog kom de upp de med. Numera kör jag med Proviva och peppar peppar så klarade vi oss förra året.

Krya på er.

2008-12-27 @ 13:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0