Juldagen...

Den bästa dagen av julhelgen, enligt mig!!

Barnen roar sig med sin nya saker och det är lite bråk och skrik.
Till och med hos oss ligger ett lugn i luften alla är nöjda och glada.
Vi har kommit överens om att idag ska vi bara vara hemma, klädd i pyjamas om man vill.
*underbart*.



Julafton.
Tomte och mat hos mamma och pappa.
Faster m familj och farmor firade också med oss.
Gud så gott julbord, jag åt mig alldeles för mätt, som alltid på julafton.

Vid sju åkte vi till Stråkan och tänka sig dit kom också tomten =)...
Barnen var lyriska och nöjda med dagen, konstigt vore väl annars.

Oscars dag slutade tyvärr med ett gigantiskt treårs-trots-anfall, gallskrikandes somnade han av total utmattning vid 22:30 och jag förvånas över hur mycket ilska det kan finnas i en liten pojkes kropp?!
 

                                 
Tomten...                               Oscars första julklapp               och Lucas första....

Årets julklapp var visst en upplevelse...
Min älskling gav mig en helgkurs i bugg och en spa-resa till Lycksele, då Refreshments spelar.
Helt perfekt!!!
Bara han och jag tillsammans, *love is in the air*...

Oscar älskade tomten, men Lucas var lite avvaktande mot denna konstiga varelse =).

De enda som inte har det så roligt på julafton är mina hundar.
Flex var instängd i mamma och pappas sovrum och Yenna låg i bilen, men det är ju så att alla människor tycker inte om hundar och det får man lov att respektera, iallafall då man är gäst...
Men de fick varsitt ben att ganga på, så jag hoppas att de hade det lite bra iallafall =).

Nu önskar jag alla människor en riktigt god jul.
En tanke som slagit mig många gånger denna helg är alla de människor som inte har det lika bra som mig, med nära och kära vid min sida och den ekonomiska trygghet jag har att kunna fira julhelgen med massa god mat och presenter till de jag tycker om och hälsan som gör att jag kan och orkar med allt detta som görs i juletid!!!
Ibland måste jag stanna upp och inse hur bra jag faktiskt har det!!!

//Linda.
          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0