En skön fredag...

tänka sig, fast veckan känns förjävlig så blev det en bra fredagkväll.
Har köpt en julklapp och tänkte köpa en till Henrik, men den var slutsåld både i G-vare, Kalix och här hemma =(
Henrik har i många år spanat in en "flygplanstavla" på EM, men varit för snål för att köpa den.
Och då tänkte jag överraska honom med den till julklapp, men tror ni inte den var slut?!
Typiskt!!! det hade varit den bästa julisen till honom...

Annars har jag klart de flesta julklapparna, har bara inte köpt dem än =).
Denna jul ska jag inte tokköpa massa skit saker, utan de ska bara få bra nytto saker, flickorna får och max fem och tre till Oscar och Lucas får nog bara en sak.
Sen får de ju av massa andra människor så utan julklappar blir de ju inte.
Den ekonomiska krisen slår till efter jul och då måste vi ha pengar kvar, det har min mamma sagt.
Och på sin mödrar måste man lyssna för mödrar är så kloka =).

Det blev en ganska lång promenad idag med =).
Med hundar och ungar, Oscar gnällde halva vägen att han frös, men när vi kom hem var han då ine det minsta kall.
Flex hade det ganska jobbigt, en tik i höglöpet och en annan som ska till att börja och så Bella som kanske kan vara i löpet. Stackars Flex...
I onsdags då vi gick norrut hamnade "Lucas", en gordonsetterhane på gatan, framför oss och jävlar vad Flex spände upp sig från svanstippen till nosen var han spänd, redo att försvara sitt harem... ojojoj, intressant att läsa hans kroppspråk, men lite jobbigt att hålla in honom hela tiden.

Har hunnit vara in på Norsjö idag och hämta olika tapetböcker och golvprover, det lutar mot tre väggar i en ljus färg och den enda "hela" väggen i en ljus fondvägg med stora medaljonger. Hittade dessa tapeter redan i somras och blev sååå kär i dem, Boråstapeter och Ornament.
Sen tror jag att det blir ett mörkare golv fr Pergo, lite dyrare, men slitstark.
Ett måste då man har hund!!!

Oscars didrikssons overall från våren har gått sönder i dragskedjan och jag har lämnat in den för reklamation och fick en i utbyte. Vi har världens bästa affärer här i Bränna!!!
Hittade en ReimaTec i svart och grönt, skitsnygg enligt mig!
Men jag lever med en Yamaha-fans och det gick inte för sig att ha en "artic-grön" overall, då var rosa bättre?!
Väx upp Henrik!!! =)



Dålig skärpa= mobilen....

Nu ska jag lägga Lucas och ta de andra barnen och se Idol och äta lite chokladpudding, Sambon är på bastukväll i Vislakt, han var alldeles lyrisk, skulle få åka Bonneville dit...
Vissa är lättroade =).

Trevlig fredagkväll på er alla och var rädd om er!!!

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0