Kloning?!..

Än en dag då jag verkligen skulle behöva dela mig i tre!!!
Medlemsmöte med klubben kl 18:00, som sekreterare ska jag vara med på dessa.
Flickornas första ridning för terminen kl 17:00 + 18:45, Frida som rider andra terminen och rider ännu med ledare.
Terminens enda föräldramöte för år 5-9, pga alla förändringar och avlämnande av klassföräldersrollen måste jag vara med.

De dagar då man är alldeles uppbokad på massa saker jag vet att jag förväntas vara med på skapar otroligt stress och dåligt samvete hos mig. Då jag måste välja bort någon eller något.
Varje gång detta händer känner jag att det är dags att börja prioritera det viktigta i livet, det jag känner att jag verlikgen vill göra och skita i vad som förväntas, men kvällen kommer att tillbringas stressande i bilen från det ena stället till det andra med dåligt samvete att jag inte är på medlemsmöte och än en gång missar Matildas ridning!!! 

Nåja, nog om det.
Värre saker kan ju hända.

................................................................................................................................................................................................

Vår lilla transa har precis lyckats få tag i min nya Masterpiece Max (max factors mascara) och kletat den över hela munnen, hakan och näsa.
Stolt säger han till mig;
-"Jaaa illl inka i mig!"....  (Översättning ; jag har sminkat mig)
Alltså spelar roll att mascaran går på ca 160 kronor, jag kan bara inte bli arg...
Nästan alldeles vithårig med svart runt läpparna och med ett leende stolt som när en katt fångat den fetaste råtta säger dessa ord, då smälter modershjärtat.

I gårkväll efter kvällspromenaden körde jag jaktträning med Flex.
Stopp/Sitt signalen sitter bättre och bättre, men här har jag inte avancerat så mycket vi nöter på, men inkallnings signalen har jag börjat köra med lite provoceringar, och det fungerar ännu himla bra.

I vår lilla skog på baksidan körde vi linjetag med Oscar som assistent och Flex sprang klockrent ut och hade riktigt fina avlämningar.
Sen var det dax för sökträningen, jag kastade ut sju stycken dummy, varav han hämtade in sex stycken.
Eftersom att jag märkte att han tröttnade slutade jag., men han jobbar så fint i skogen.
Tyvärr är inte matte lika bra som Flex på att söka, så en dummy är borta, men det är nog bara att räkna med lite svinn =)

Jag har ju haft en del problem med pissmarkeringar hos honom, med det har vi jobbat med under koppelpromenaderna, kommando för rastning och sen måste han gå intill mig.'
Detta har resulterat i mycket lugnare promenader med mindre drag och ryck i kopplet.

Yenna miljötränar vi för fullt, hon är lite osäker i nya miljöer, men finner sig ganska fort till rätta.
Hon hänger med på de kortare koppelpromenaderna och det fungerar jätte bra att gå med dem tillsammans i koppel, mycket tackvare att Flex blivit så mycket lugnare, inbillar jag mig iallafall.
Tyvärr ligger hon regält på minus just nu, igår då vi kom hem från Jock roade hon sig med att bita sönder ena sätet bak.
Inte roligt alls, nu har vi bur tvång på henne så fort hon ska åka bil...

Nu ska Oscar och jag gå och mysa till Playhouse Disney medans lillebror sover.

//Linda

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej på dig min vän! Idag är jag på VG och jobbar! Känns som roligt att vara tillbaka där man känner sig hemma :-) Jag kunde inte svara på ditt sms eftersom min telefon har dött!!!Han bara just se de så slog telefon av! Vi har ingen laddare! Rikard den slarvisen har tappat bort den! Men vad tror du om att gå 5:an idag?? Jag slutar kl 16,00 Kanske vi kan passa på att fixa nå spår när vi ändå är i skogen!

2008-08-22 @ 09:55:11
URL: http://www.petraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0