Jävla försäkringskassan....

Nu är det 11.5 år jag har varit i kontakt med försäkringskassan i samband med föräldrarpenning och det är då en organisation som bara blir sämre och sämre!!!

Som vanligt väntar jag med skräck för att se om jag får någon utbetalning den 27:de varje månad denna månad kom den, men de har bara betalat ut nio dagar??!
Ca 3400 kronor, men det går ju bra att klara sig med denna månad?!

Sen efter att ha suttit i telefonkö i flera minuter så är det så att trots att det är de som gjort fel får jag vänta ca sex till åtta veckor på de nio resterande dagarna jag tagit ut.
Kanske vattenfall, försäkringsbolaget eller Överkalix kommun kan vänta sex till åtta veckor innan de får mina räkningar`.
Jag tror inte det, då är värmen redan avslagen, försäkringarna slutat gälla och strömmen släckt...

Tacka vet jag förr!!!
Var det så att man råkat fylla i fel på blanketten som lämnades in här i Bränna ringde snälla Elisabeth upp och frågade hur jag tänkt mig.
Var man sen med att lämna in fixade de att utbetalningen fanns på kontot max en vecka senare!!!

Jag saknar den gamla goda tiden!!!

Förbannades försäkringskassan!!!!

Trevlig helg på er alla och hoppas att ni har det bra!!!

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0