Jag vill....

börja jobba.....
Pojkarna ska börja dagis 1 oktober och då börjar jag jobba 50 % på tallviksgården och det ska bli så roligt.
Egentligen kanske Lucas är lite för liten för att börja, men jag känner att ekonomin är lite väl nära Lyxfällan, och det rör sig om ca tre dagar i veckan då de kommer att gå 7.00 - 12:00.
Schemat är ju helt perfekt, tyvärr varannan helg, men bara korta turer och man kan ju inte får allt...
Spännande att se vilket dagis de kommer att börja på.

Den 15 augusti åker jag och några av mina kära vänner till Stockholm på "husmorssemester" och jag längtar.
Vi ska se musikalen Mama Mia och bara äta, sova gott och kanske lite shoppande?!
Ska försöka att inte ha dåligt samvete för att jag åker iväg ensam...

Samma helg är det Open Show i Piteå, så Yenna ska på inaccordering på High Score och göra debut i utställningsringen, tråkigt att jag inte kan vara med, men jag vet att KM:orna kommer att ta väl hand om henne.

Flex och Rocky debuterar i Finland på lördag.
PM:et är hos Katja för översättning, men vad jag kunde förstå var det 32 stycken ess, 14 eller 16 hanar.
Rocky ska ställas kl 9:00 och Flex ca 11:25, finsk tid så det blir en tidigt morgon. 
Har hört att det ska vara ett rosa band för att få fortsätta tävla, men jag är lite små nervös...

Köket och all annan renovering står still, tyvärr...
Bänkskivorna vi fick var ju helt fel och det tog två veckor innan de rätta kom.
Men nu är vi förhoppningsvis med igen, tyvärr hann H's semester ta slut så det blir att bygga under kvällstid.
Jag saknar att ligga i min soffa och pilla mig i naveln och slötitta på tv, men det kommer...

Förra veckan var vi på vår mini semester.
First camp (Arcus) i Luleå med husvagn, onsdag till söndag.
Och vi fick alla mersmak för husvagn, det har verkligen fungerat bra, trots många personer på en liten yta.
Till och med H fick hålla med att det gått bra.
Flickorna har haft en fotbollscup fre och sön, de spelade bra men hade inte turen med sig, två oavgjorde och två förluster med ett mål.
Sista matchen gjorde de en otrolig upphämtning, från 2-7 till 6-7 på 12 minuter!!!! men tyvärr hann de inte sätta sjuan också =(...

//Linda.


Kommentarer
Postat av: Catherine

Åhh... Trist med försenade leveranser o allt vad det för med sig! Hoppas resten av köket går smidigt!

Ha superhärligt i stockholm... med gott samvete! =D

2008-08-06 @ 21:11:43
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0