Flex 3 år....

Tisdag 27 november.

Idag är min prins tre år!!!
Tänk vad tiden gått och vad vi fått vara med om under dessa år.
Hans present blev två goda fyllda ben från Ica Maxi, dessa ska han få smaska på i lung och ro när små grabbarna gått och sova, inget ska få störa honom =). 

Vi har sysslat med följande (vad jag kommer ihåg);
* Valpkurs.
   egentligen gick vi bara en halv, eftersom den var i Piteå under vardagkvällar, men det vi gick var bra.
* Prova-på-jakt kurs.
   men det var inte riktigt vad jag tänkt mig, kanske på grund av instruktören?!
* Eftersöks utbildning.
   trodde då jag startade denna utb via studiefrämjandet att vi aldrig skulle bli godkända eftersöksekipage,            
   men har idagsläget varit på två riktiga eftersök, med kraftig mjölkstockning som betalning =)
* Mh-beskrivning i G-vare/Malmen.
   mycket intressant, det var ju inte en brukshund, men han skötte sig så bra!!!
* Handlerkurs m Mark Linner.
   verkligen en bra helgkurs med en mycket intressant man som instruktör!!!
* Tävlingslydnadskurs.
   via Ökx-brukshundklubb, även denna kurs kunde vi inte riktigt gå fullt på, men det vi var på var bra. Fick lära oss  
   personspår.
*  Hd-röntgad.
   Med A-höfter, så klart!!!!
* Utställningarn, både inoff- och officiella
   Prinsen har ett CK som bäst.
* Startat i Lydnadsklass 1.
   Gick ju inte så värst bra, men vi startade ju iallafall....
* Tävlat i viltspår.
   Godkänt anlagsprov, 1 tredje-, 1 andra- och 2 förstapris. Siktet är inställt på viltspårschampion under 2008.
* Sökkurs.
   Via Ökx Bhk. denna helgkurs är det senaste vi gått och den var super kul. 
* Rabies vacc.
   med fullt skydd och passet är färdigt att använda =) FINLAND HERE WE COME ...

En del av de stora planerna har vi fått skjuta till framtiden då vi fick tillökning i familjen =).
Men vi har ju hunnit med en del trots allt....

Skulle jag inte ha min hund att aktivera skulle jag gå under med allt en fyrbarnsmor måste göra!!! 
När man känner att nu jävlar brister allt är det så ljuvligt att bara klä sig och ta en skogspromenad eller ett lydnadspass för att skingra tankarna.
När man då kommer hem igen känns allt så bra igen. Problemen som var så stora har genast krymt och blivit till små bagateller.

Man träffar ju så många underbara hundmänniskor, med samma intressen som en själv har.
Tänk att lyckan är att få prata "hund" några timmar då och då...

Detta inlägg blev lite konstigt, men jag kan inte fixa till det, tålamodet brister.....

Nu ska jag planera till helgens bravader, så på återssende....
.:Linda:.

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Hej raringar! Har äntligen hittat hit, roligt att läsa om Flex och era bravader! Och tänk så tiden går.... grattis till honom på 3-årsdagen. Har nu länkat hit fr vår sida, massor av kramar så hoppas jag vi syns när ni kommer för finputsning:)! /KM2

2007-11-28 @ 12:41:42
URL: http://www.kennelhighscore.com
Postat av: Sussie

Men så kul att du också bloggar. Ska följa den med spänning! Ses och hörs!

2007-12-01 @ 09:45:26
URL: http://www.freewebs.com/grundforsbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0